lørdag den 26. februar 2011

Lørdag

Det er koldt og blæsende i dag.

Ikke desto mindre var Jan ude og køre hundeslæde.

Brrrr.. det må have været koldt.

 

Jeg var kun ude af bilen et øjeblik og syntes det var koldt.

Jeg kiggede på edderfuglene.

Nogen af dem ser ud til at sove, mens de andre holder vagt.

Man skal gå lige så stille og ingen pludselige bevægelser, for så vågner de op og svømmer væk.

edderfugle

ef

blund

Dagen er gået med absolut ingenting.

Ikke fordi der mangles noget at lave. Jeg kunne have gjort rent og ryddet op, men jeg gider ærligt talt ikke.

Så i dag legede jeg lidt med mit makro-objektiv i stedet for.

Jeg glæder mig til sommer, når jeg skal kravle rundt og fotografere små-ting tæt på.

En flue.

En blomst.

Et blad.

En dråbe i en blomst.

En travl edderkop.

En tabt fuglefjer.

En sten i vandkanten.

 

I dag blev det til Jans øje

øje

og min halv-spiste romkugle.

romkugle

 

 

Jeg har glemt udtagninger på min Ballerina.

Jeg er faktisk ved at være lidt træt af den, for jeg trævler op hele tiden og kommer ikke ret meget ud af stedet, men jeg vil (VIL) have den færdig! ØV! På den igen.

2 kommentarer:

  1. Hej Dorthe, dine billeder er saa fine :-) Jeg har proevet at finde billedet af de groenlandske boern, som du fik en praemie for. Fortaeller du, hvor jeg kan finde det ? Jeg kan ikke andet end blive i godt humoer naar jeg ser det :-)
    mange hilsner
    Angelika (lige syd for Danmarks graense)

    SvarSlet
  2. Du kan finde billedet lige her http://politiken.dk/fotografier/laeserbillederfoto/article589428.ece. Jeg har ikke mere original-billedet selv.. i ren og skær befippelse over, at jeg vandt, slettede jeg det, vistnok fordi jeg troede at jeg ikke måtte have det selv. Det må jeg gerne, men nu har jeg det ikke.. lidt ØV

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.