lørdag den 5. februar 2011

Bryllupsdag og ørne

Når det stikker mig, kan jeg blive stædig og stædig er, hvad jeg har tænkt mig at blive.

Jeg øver mig i at tage billeder af motiver i bevægelse, kun med et formål at kunne fotografere een af de fem (YES 5!) ørne, der holder til omkring byen for øjeblikket.

Det er unge fugle, men jeg siger dig et vingefang de holder sig.

Jeg var ikke forberedt og har i virkeligheden ikke tid i dag  til at gøre mere, for nu står den på madlavning i form af ferskensuppe, lange flutes og en rensdyrkølle.

Mine forældre har 45 års bryllupsdag og jeg har lovet at bidrage med lidt madlavning, så ørnene har bare at vente på mig til i morgen, hvor jeg ifører mig varmt tøj og masser af tålmodighed.

I aften står den på spisning og fest hos safir-bryllupsparret.

Du må dog gerne se mine sølle øvelser fra i dag, baghovedet summede af, at jeg i virkeligheden ikke havde tid til at lege med mit kamera.

Først en måge, der sad og skuttede sig på kajen:

måge

 

Og endnu et par måger.. jeg misunder dem ikke, at de skal have fødderne ned i det kolde, kolde vand.. brrrrrr.

landing

3

4

5

En snu ravn, der søgte op i solens stråler, og lod sin sorte fjerdragt opvarme:

ravn

Hvis jeg skal gøre mig nogen som helst forhåbninger om, at fange et billede af een af ørnene, skal jeg noget (meget ) tættere på.

Jeg er slet, slet ikke tilfreds.

Jeg stillede kameraet på auto, men måske jeg skulle sørge for indstillingerne selv?!

For ikke at tale om, at mit zoomobjektiv måske slet ikke er lystærkt nok?

6

7

8

9

10

Please, ørne.. bliv siddende til i morgen, for da har jeg bedre tid til at komme forbi og beundre jer.

10 kommentarer:

  1. Lidt fif fra een der knipser racerbiler :)

    - INGEN auto!!!
    - Sæt på TV altså shutterspeed. Og sæt den til mellem 100 og 200 (gæt)
    - Panorer med fuglene
    - Hvis der er ringe lys, så styr det med ISO'en. Men ikke for højt tal, da billederne så bare bliver grumsede og det er jo synd :)

    Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge :) UH hvor jeg godt gad knipse ørne!!! Pøj pøj med det.
    Og tillykke til dine forældre!

    SvarSlet
  2. Hov... og vælg det midterste fokuspunkt... ikke alle fokuspunkter :) Det ved jeg ikke om du allerede gør!

    SvarSlet
  3. Du kan tro, at jeg suger til mig Tina og især fra dig, som jo tager de fedeste, fedste fartbilleder.
    Jeg vil gøre som du anbefaler, prøve mig frem og håber..
    Jeg ville ønske at du var her i morgen sammen med mig til at fotografere de ørne

    SvarSlet
  4. Tro mig, det gad jeg heeeelt vildt godt :) Jeg er dybt forelsket i jeres natur... så en skønne dag står jeg også banker på ;)

    SvarSlet
  5. Tina: og jeg lukker op og byder velkommen.. og bagefter tvinges du og dit kamera med mig ud overalt.

    SvarSlet
  6. Behøves ingen tvang :) Håber vildt at jeg finder råd til et besøg på i det smukke land!!

    SvarSlet
  7. Det er fantastiske billeder du har taget.
    Da jeg var i Grønland så jeg en ørn men den var højt oppe i luften.
    Det er nogle dejlige børn du har.
    God Søndag

    SvarSlet
  8. Du tager de fedeste billeder, glæder mig til at se flere eksperimenter. Jeg får et helt sug i maven over dine billeder, specielt af ørnene. Åh, jeg gad også godt at være i Grønland lige nu! Har desværre ingen planer om, hvornår jeg kommer tilbage, men tilbage det kommer jeg altså en eller anden dag!
    God søndag, håber i havde en god fest i går.

    SvarSlet
  9. Brittsol: Jeg ville jo gerne blive bedre til det, som jeg ikke er så god til, så jeg øver mig, når jeg kan komme til det, men tak for dine fine ord. (Det vil mine børn også synes)
    Rigtig god søndag til dig også

    Lisbeth: Jeg skal med glæde vise mine eksperimenter frem ligeså snart de er gjort.
    Vi havde en god fest med masser af mad, drikkelse og sang

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.