torsdag den 17. juni 2010

Skulderskjuler/vest

Hov, skal da lige vise, at jeg rent faktisk får lidt fra hånden..

Ikke store ting og ikke specielt spændende ting, men lidt har også ret..

En slags vest, som var noget af det kedeligste at strikke, men som varmer godt om skuldrene.

I opskriften, som er at finde i Ingelises strikkemagasin fra december var der flere størrelser at vælge imellem og med mit sædvanlige storhedsvanvid, valgte jeg str. XL. Jeg må konstatere,at jeg er noget mindre end deres / hendes / Ingelises XL. (Man skal tænke stort, har jeg hørt, fnis, fnis)

I opskriften er der en krave og jeg forsøgte mig også med den, men blev enig med mig selv om, at den var grim.. ihvertfald til mig, så den blev trævlet op.

Min i forvejen korte hals behøver ikke yderligere afkortelse!

Knaphullet og dertilhørende knap sprang jeg også over.

Der er flere muligheder i en broche eller sjalsnål.

Dem har jeg jo nogle stykker af.

forfra

bagfra

Garnet er kidmohair som i sin tid er købt i Langbjerg mohair, der lå mellem Farsø og Ullits, men som jeg har hørt, er lukket.

Garnet er superduper fedt og lækkert, så vesten/boleroen skal såmænd nok blive brugt. 

3 kommentarer:

  1. Den er da lækker - varmer lige de rigtige steder! Har ikke været hos Langbjerg Mohair efter, at der blev skåret ned på mængden af garn og det er meget, meget længe siden.

    SvarSlet
  2. Tak Mette, Den er god og jeg forestiller mig, at den bliver ekstra go' til efteråret, når kulden vender tilbage til os. Jeg nåede ned til Langbjerg sidste sommer, men fik ikke købt noget. Deres garner var / er lækre!

    SvarSlet
  3. Garnerne er helt sikkert lækre. Jeg må da vist snige mig derud forbi en dag og se, om der er lukket!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.