mandag den 23. november 2009

Det’r en, som hedder Mortens skyld

Man kan få rigtigt meget hjælp i Webstrik.

Især til strik, men også til alt muligt andet håndarbejde.

Det er et forum, som jeg er utroligt glad for at være med i.

Som jeg faktisk ikke vil undvære. Overhovedet ikke vil undvære.

Jeg er inde og læse mails flere gange dagligt og selv om de forskellige spørgsmål ikke har noget som helst med mig at gøre og selv om jeg er i gang med noget helt andet strikketøj end spørgsmålene er rettet til og om, så læser jeg med, for det er et skattekammer af gode råd, fif og kloge svar..altid.

Der er nogen gange, ikke særligt ofte, men en sjælden gang også andre emner, der bliver taget op, og i dag, hvor jeg blev fristet af Morten H. til at begive mig ud i søde synder tilsat ekstra mange hakkede mandler (og lidt meget mindre fløde), dukkede der en mail op i webstrik, som absolut intet har med strik at gøre, men jeg greb mailen med kyshånd og kan nu glæde mig til resterne i morgen aften af den syndige, fedende og absolut velsmagende ris a’la mande, som jeg kom-til-at-lave-til-dessert-bare-fordi-Morten H.-nu-var-på-bud-synd.

Skam dig Morten!

risalamam

1. Hvis du spiser noget, uden at nogen ser det, indeholder det ingen kalorier.


2. Hvis du drikker sukkerfri sodavand og samtidig spiser en chokoladebar, vil alle kalorierne i slikket blive elimineret af de manglende kalorier i den sukkerfrie drik.


3. Hvis du spiser sammen med nogle andre tæller kalorierne ikke, hvis du blot spiser det samme som de gør.


4. Fødevarer, der indtages af helbredsmæssige grunde, såsom chokolade, cognac eller ostekager, tæller ikke med.


5. Hvis du sørger for at opfede alle personer i dine nærmeste omgivelser, vil det få dig selv til at se tyndere ud.


6. Fødevarer, der indtages under en filmforevisning, tæller ikke med, idet de indgår som en del af et underholdningskonce pt og ikke som led i din ernæring. Det gælder f.eks. chokoladestænger, popcorn, pebermyntepastiller , franske mandler og alle typer bolsjer.


7. Ituslåede eller knuste småkager indeholder ikke kalorier, de er forsvundet under knusningen.


8. Alt, hvad der slikkes af knive eller skeer mens du f.eks. tilbereder søde desserter, indeholder heller ingen kalorier.

9. Fødevarer, der har samme farve, indeholder samme mængde kalorier, f.eks. spinat og pistacieis.


10. Chokoladens farve er universel, og den kan derfor erstatte et hvilket som helst andet fødemiddel.


11. Alt, hvad man spiser stående, er fri for kalorier. Det skyldes formentlig tyngdekraftens indvirkning på kaloriernes vægtfylde.


12. Alt, hvad man spiser af en andens tallerken, er fri for kalorier, eftersom kalorierne rettelig tilhører den anden, og derfor vil hænge fast på dennes tallerken.

13. Jo flere kolde øller, man drikker, jo slankere bliver man, da der skal bruges energi til opvarmningen!

Tak Webstrik!

2 kommentarer:

  1. Åh hvor er det nogle kloge ord. Tak for et godt grin, sikken dejlig start på dagen. Ha' en god dag. :o)

    SvarSlet
  2. Puttenings, jeg grinede også da jeg så mailen og tænkte straks at den var god som undskylning for min ris a'la mandespisning

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.