tirsdag den 17. april 2007

Spændingen stiger!

Jeg har vist glemt at fortælle, at jeg fik den (ulidelige??) idé, at det kunne være sjovt at indkøbe en symaskine til Røde Kors, og jeg så sad i genbrugsbutikken, hver torsdag og re-designede tøjet deroppe. Når jeg selv en sjælden gang forvilder mig ind i Røde Kors, ser jeg masser af spændende stoffer, som kan sys om, som kan bruges til andet end det det oprindeligt var tænkt som eller som kan rives i lange strimler og hækles/strikkes. Ulideligt, fordi jeg nu føler et vist pres over min kreativitet og nogle dage totale mangel på samme. Meningen er naturligvis at det, som bliver syet, skal inspirere andre til at bruge tøjet, enten som det er, eller sy det om. I yderste nødstilfælde kan man jo altid rive det i stykker og bruge det til pudseklude eller smide det i skraldespanden i al stilhed. Det er jo ikke de store summer, der er gået tabt ved det. Nu kommer så spændingen: For at folk, skal kunne se, at det som er syet om, er syet om i butikken og ikke hjemme hos en forvirret teenager med en defekt symaskine, har jeg designet nogle labes til at sy i nakken/hanken/tøjet på det jeg har flikket sammen. De må være på vej og jeg glæder mig til at se, hvordan de kommer til at se ud i virkeligheden eller om jeg bare har smidt penge efter en eller anden label-fabrik?? Ideen er god, og jeg håber, at især de unge vil tage godt imod den og tøjet. Tøjet er helt unikt og kan ikke hverken efterlignes eller kopieres, sådan direkte. Dét må da appellere til individualisterne?! Hvad mener I? Laura har været hjemme fra skole idag, da hun er meget snottet og forkølet, så jeg har gået hjemme, og hygget sammen med hende. Det har været hyggeligt. Jeg har læst en masse kapitler i Marianne Frederikssons "blind gang". Jeg har læst de fleste af hendes bøger nu, og jeg er vild med hendes måde at skrive på.... "regnen græd mod vinduerne.." Sikke et billede! Og der er mange, mange flere finurlige metaforer, som jeg ikke kan lade være med at smage på, tygge lidt i, se for mig og langsomt lade bundfælde sig i mit sorte, dybe og meget tomme intellektuelle indre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.