søndag den 20. januar 2008

Med bid i

Kan du huske min tand?? Hmm.. jeg ville ikke spendere alverden på den, og nu bliver jeg straffet! Også i den grad, både fysisk og økonomisk, for i dag mens jeg sad og spiste mundrette islandske tørfisk (som altså ikke kræver det umulige af tænderne) kunne jeg pludselig ned forbi min drøbel og ned gennem mit spiserør mærke noget der kradsede, stak og absolut ubehageligt glide ned. Øv, og sekundet efter at den sidste reflektorske synkebevægelse var gjort, kunne min tunge også ganske reflektorisk, søge og finde en halv tand. Ikke nok med at den var flækket lige midt igennem, men jeg havde også sunket den. ØV! Jeg gider ikke høre vittigheder om at bide sig selv i r.... olign.. Min tandlæge er ude og rejse, men kommer imorgen, og ringer til mig, såsnart han ankommer byen. Tanden er jo (heldigvis i denne sammenhæng) død, så det er kun ubehageligt og gør ikke ondt, men det kommer til at gøre av i pengepungen, når jeg skal betale for den krone, jeg var for nærig til at betale i december.Dagen startede såmænd ellers godt, for i går gjorde jeg rent hele dagen og kunne i morges vågne op, efter at have sovet tungt og længe, til et næsten rent hjem (mangler at gøre rent på hemsen og i underetagen) og jeg kunne flytte mig fra morgenbordet direkte over i sofaen og strikke starten af det første ærme til mille-blusen. En lillebitte gåtur blev det også til inden Sara og jeg blev samlet op af min søster Lena, der fragtede os over til Brugsen, hvor der er dividende-udbetaling. Dét kan altså godt betale sig at handle næsten udelukkende i Brugsen, og huske at give sit medlemskort, for der vankede en pæn chek på 1200,- til mig, som jo så kan dække nogen af udgifterne til min tand..hmfr, og ikke til fjant og fjas. Nå, men det kunne jo have været værre, med alvorlige uhelbredelige sygdomme, manglende tandlægemuligheder eller at jeg slet ikke havde råd til at få det ordnet. Weekenden har ikke budt på det allerbedste vejr, og det kan også være det samme, for Jan har hjulpet sin kollega/ven med at lægge gulv i dennes nye hus, så der var ingen ærgelser over manglende mulighed for slædekørsel. I dag var vejret lidt bedre, selvom der stadig kom nogle vindpust, som dog ikke kunne måle sig med dem vi fik i går.

Sne, dét mangler vi ikke! Og billederne har intet med min tand at gøre, og et billede af min halve tand, ville nok resultere i en masse henvendelser til blogger.com om uanstændigheder og stødeligt materiale, så I får lidt fotodokumentation fra vores minigåtur i dag istedet

7 kommentarer:

  1. Det med tænder, ved jeg alt om.Jeg burde ligge i en bankboks, efter hvad de tænder har kostet mig.d.25/1 skal jeg til tandlæge, hun tror hun lave en krone, men det skal hun ikke.

    SvarSlet
  2. jeg vil ikke anonym, så derfor lige disse ord
    Conny

    SvarSlet
  3. Se posivt på det ! du overlevede Julen og kunne både købe Build a bear bamse og garn. og tanden gør ingen skade der hvor den er nu. så nu gælder det bare om at punge ud ,så du kan smile igen.

    SvarSlet
  4. Gad vide hvad det koster i bøde "at komme til" at snuppe et af de der skilte med hjem? Jeg måtte altså sidde og glo på dem en rum tid før det gik op for mig hvad det er,der er på dem.He he - men jeg har jo heller aldrig haft tur til Grønland.
    Jeg går også med en betontand der kan stå af hvad øjeblik det skal være.Jeg har så også bestemt at der skal en krone på - sådan til gulerødder og bøffer.

    SvarSlet
  5. Ja, skiltene med snescooteren og hundeslæden er ret sjove. De står der (naturligt nok) kun om vinteren. De er støbt ned i en ordentlig klump beton, der ikke sådan lige vælter i storm og orkan (eller langfingrede souvenier-samleres lyster) ØV..

    SvarSlet
  6. Tænder er alt for dyrt, æv, men det er jo ikke så charmerende med hul i tandrækken, så hellere af med formuer mm.
    Kan du ikke sende lidt sne, frost og højt klart solskin herned? Vi hørte i TV til aften, at dræbersneglene stortrives i den milde vinter, så vi kan vente invasion til sommer, æv.

    SvarSlet
  7. Du har ganske ret, Lisbeth..Tænder er dyrt, men de skal forhåbentligt holde resten af livet, som igen- forhåbentligt bliver langt og sjovt..Jeg tænker på om dræbersnegle mon ikke indeholder en masse proteiner, som man kunne supplere med til hundefoderet?? (Ja, altså det er bare en tanke, for noget nyttigt må man da kunne bruge dem til?!)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.