onsdag den 18. april 2007

Eftersøgt

De sidste par dage har budt på lidt "spænding". Jeg sad og læste et eller andet sted på nettet om chefer, der googlede deres mulige kommende medarbejdere/ansatte, -altså ansøgere til jobs, for at se eventuelle blogs/hjemmesider/spaces, og at det kunne have en afgørende rolle for deres beslutning om ansættelse af ansøgeren. Jeg blev nysgerrig for at se, hvad en chef ville finde på mig, og jeg fandt naturligvis min hjemmeside, min blog og at jeg er sekretær for Sisimiut Taekwon-dos bestyrelse.. Det er der ikke noget kompromitterende ved, besluttede jeg, men hvad mere interessant var, at Anette og Charlotte havde sat en efterlysning efter den gamle klasse fra Viborg Katedralskole. Den var over 1 år gammel, så jeg gik hele eftermiddagen og tænkte at det nok ikke var relevant mere osv, men dagen efter sejrede nysgerrigheden alligevel over tvivlen og jeg skrev en mail. Nu har vi startet en form for "kæde-mail" som forhåbentligt bliver sendt rundt i hele "klassen". Ja, for jeg er da frygteligt nysgerrig: hvad blev der af dem allesammen? De tre år jeg boede i Viborg, var nok de mest forvirrede år i mit liv, hvor jeg skulle finde mig selv,og så i et, for mig meget fremmed land, hvor jeg ikke kendte nogen og hvor mit sociale sikkerhedsnet stort set var ikke-eksisterende. Hvor jeg aldrig fik indordnet mig, og hvor jeg ikke anede,hvordan de sociale kodeks fungerede. Var det kun mig, der gik derfra med en følelse af efterladthed og åndelige vægtløshed eller hvad nu lige det var for en mærkelig følelse. Almindelige mindreværdsfølelser/komplekser? Jeg kan dog være stolt over, at være blandt de ti værste studentereksamensindehavere!?Tror jeg! efterladt!.... eller spiller hukommelsen mig et puds? Jeg ved det ikke, men jeg har siden tænkt meget på alle de piger/unge kvinder jeg delte klasseværelse med i de tre år. Jeg har egentligt ikke troet, at der ville opstå nogen form for kontakt, for alle de år, hvor jeg har holdt sommerferie i Danmark (og det er immervæk hvert andet år) er jeg såvidt jeg ved aldrig stødt ind i nogen af dem. Måske/måske ikke?? Spørgsmålet er om jeg har kunnet kende dem/om de har kunnet kende mig? Spændende er det ihvertfald!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.