fredag den 31. august 2012

Overskudsafhøvling og fjollestrømper

Der bliver høvlet store spåner af mit overskud for øjeblikket.

Min kollega har været syg lige da vi startede skoleåret, hvorefter samme kollega skulle på lejrskole og derefter igen blev syg.

Det er synd og naturligvis er det ikke gjort med vilje.

Eleverne får indimellem vikar, men af hensyn til eleverne kommer de så ind i min klasse, hvor jeg så forsøger på bedste vis at få tingene til at lykkedes med to hold på een gang.

Eleverne ser ud til at trives fint med det og mærker vist ikke den store forskel, men det slider på mig.

Oveni kører blæser/udsugning stadig for fulde gardiner og den konstante støj fra ventilationerne og de mange børn, gør, at jeg er træt langt ind til benet.

Jeg får ikke rigtig lavet noget med hænderne og det trætter også mentalt, men nu er det fredag… nåeh ja, vi ville også gerne have været i hytten, men der er en hidsig nordenvind derude, som gør, at vi bliver hjemme i nat.

Hvis vejret ser tilforladeligt ud i morgen tidlig vil du ikke kunne se hverken Jan eller mig for bare hæk-bølger.

Vores store plan var at være flittige og give hytten olie denne weekend. Det skal gøres inden frosten sætter sig overalt og det er jo lige om lidt.. desværre.

Måske er det også årstids-skiftet, som plager mig, for jeg føler som sædvanlig ikke at jeg fik nok af den korte sommer.

morgendug

Den er altså bare kort heroppe.. kortere end andre steder og derfor hektisk.

Kunne du ikke stoppe tiden lidt?

En måned tid foreksempel, så jeg kunne nå at komme et par weekender ind i mit private paradis og få skuldrene ned på plads og under ørerne igen.

Jeg har dog  nået at strikket et par fjollede strømper.

De skal gå for at være august strømper i denne KAL og de bliver sendt afsted i Saras retning een af de nærmeste dage.

De er nok gode at fjolle rundt i på efterskolens gange og når hun kigger ned mod sine fødder, er strømperne så iøjnefaldende, at hun ser dem og måske kommer i tanke om sin mor?

Måske.

auguststrømper

Kan du have en god weekend

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.