onsdag den 8. august 2012

Armbånd med ægte sten

Jeg kom i tanke om, at jeg har et armbånd med bittesmå karneol-perler trukket på en elastik, som jeg aldrig bruger.

Og så tænkte jeg på, hvorfor jeg aldrig brugte det og det måske var fordi, at det ikke var så specielt moderne eller min stil og tænkte videre, at jeg jo bare kunne lave armbåndet om til min stil.

Nu blev jeg jo noget forelsket i de smalle armbånd fra forleden og så var der ikke langt fra tanke til handling. Det kom der et fint armbånd ud af.

karneolarmbånd

Selve karneol-perlen måler ca 2 mm i diameter og da det jo er ægte sten, er der ikke to, som er ens.

Det bliver armbåndet bestemt ikke kedeligere af, tværtimod.

karneolperle

Ude hos min sten-pusher, Bjarne, kunne jeg købe nogle lidt større sten-perler.

Der var ikke så mange netop den størrelse, men der var nok.. lige akkurat.

At det så til og med var i een af mine yndlings-sten; labradorit, gjorde det jo ikke værre.

labradorit

Labradortit- perlerne er en anelse større.

De måler hele 3,5-4.0 mm i diameter.

labradoritarmbånd

labradoritter

Jeg købte en magnetlås, da jeg var i Danmark og den blev brugt til labradoritterne..

magnetlås

 

 

Når jeg nu alligevel var i gang med mikroen og der var det gode naturlige lys i stuen, kunne jeg ligeså godt forevige min flittig-lise, som i sandhed er flittig.

Den har været i pleje i sommer og der er blevet passet godt på den, så den kvitterer stadig med fine rød-hvide blomster

flittig

lise

og så kunne jeg også snuppe den blomst med, som står vissen og trist i min mini-mini-vase på køkkenbordet.

fraudenfor

2 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    "Der stod 24 min" og DINE 2 SKØNNE MINIBILLEDER "var oppe"; der sagde jeg igen: "YES!!!!". NU er jeg atter glad :-9
    Dine "armbånd" er super dupper flotte ;-)
    God nat til dig og dine :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er ihvertfald godt tilfreds med mine to ægte-sten-armbånd og et forsinket godnat til dig også

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.