mandag den 6. august 2012

Fiasko

Det har taget mig næsten 3 uger at strikke denne fiasko. 3 lange, kedelie uger med 3 ret, 3 vrang i en laang uendelighed.

Jeg ved ikke rigtig, hvad der helt nøjagtig er gået galt, men den sidder helt ad Pommern til og endnu værre på mig.
Kan du fortælle mig, hvad jeg mon har gjort galt, for den ligner overhovedet ikke det stykke strik, som er afbilledet i min opskrift eller den model, som jeg prøvede i forretningen.
Og det hjælper overhovedet ikke, at jeg forsøger at redde med brocher, sjals-nåle eller andet..
fiasko
forfra
(skuldersømmen har jeg forsøgt at sy sammen, men har pillet op igen, da jeg troede det kunne have noget med det at gøre.. men det ændrede ikke andet end hullet til armen Trist smiley)
bagfraØv Øv Øv!

( og som for at sætte mig lidt mere i fiasko-mode: Min gine er blevet for stor..eller rettere jeg har tabt mig “for meget” i forhold til, hvor meget min gine kan sættes ind)

Jeg har strikke-krise.
De strømper jeg er gået i gang med er også kedelige og Leftie forstår jeg ikke en pind af.. KRISE!



Men Lenas citronmarengs-tærte forleden dag smagte forbasket godt.
Det var bestemt ingen fiasko.
Tværtimod.
Jeg fandt lige billedet på mit kamera-kort og nu løber mundvandet, selvom jeg akkurat lige har spist.
En god bund, en saftig, cremet og velsmagende citron-fyld og sprød, luftig marengs ovenpå.
Lena påstod at den smagte bedre, når kagen var kold, men jeg var altså vild med den varm.
For at gøre den endnu mere delikat og fin, var den i små forme, så vi hver fik en hel tærte.
10

2 kommentarer:

  1. jag förstår inte heller vad som är fel, hoppas du får hjälp för den kan nog bli fin, kakan såg underbart god ut, o dorthe jag har oxå svårt just nu med att sticka, det är som man inte förstår någonting av beskrivningar, har vi stickat för mycket tro????

    SvarSlet
  2. Hej
    Jeg skal selv bruge lidt tid på at sætte vesten rigtigt. Den skal altid skubbes bagud altså så ryggen kommer længere ned. Når den er kommet ned sidder den rigtigt, og så prøver jeg mig frem for at sætte sjalsnålen bedst. For mig ser det ud til at være samme problem på ginen altså at den skal længere bagud.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.