mandag den 14. maj 2012

Fængslende koncert

I aften var jeg nede og høre fange-koret fra Vridsløselille fængsel.

Det var en utrolig rørende og gribende koncert de holdt.

De små “taler”/forklaringer de gav til sangene, som de selv har skrevet, var tankevækkende.

Jeg ved ikke, hvad jeg forestillede mig, inden jeg gik ned for at høre dem, men selvfølgelig forestillede jeg mig ikke en flok mænd i stribede fangedragter med en jernkugle om benet og i rad og række med hænderne på hinandens skuldre eller at de ville stå med håndjern store, sorte tatoveringer i hele ansiget som også var dækket med piercinger, som dryppede af blod og en ligeså blod-befængt kniv stikkende op af baglommen.

Når de forklarede teksten og baggrunden for, hvorfor den var skrevet som den var, osede de derimod af overskud og glæde ved at skulle formidle deres budskaber via deres musik/sang.

Teksterne var meget sigende, tankevækkende, gribende og deres umiddelbare glæde var smittende.

Jeg fik vendt et par tanker om tilgivelse under koncerten og håber for dem, at de med tiden bliver tilgivet.. og især af dem selv, for hvad de eventuelt har gjort for at tilbringe så mange år afskåret fra familie, venner og resten af samfundet.

f1

f2

f3

f4

f5

f6

f7

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.