tirsdag den 11. oktober 2011

Kgl. porcelæn

I forrige og sidste uge, kunne jeg, når jeg kørte hjem fra arbejde, se nogen andre, som stadig arbejdede.

 

De var igang med at skifte alle lysmasterne ud på vejen foran vores hundeplads.

 

I de gamle lysmaster sidder de fine “lyse-stager”.

genbrug

 

I virkeligheden kaldes de vist for porcelæns-kopper og skulle efter sigende være lavet på den kongelige porcelænsfabrik.

De vejer godt til og har holdt til både vind og vejr.

Lige pludselig fik jeg fingrene i hele 18 hvide stk. og nu kan du jo nok forestille dig, at nogen af dem skal med op i hytten?!

En stor del står herhjemme og jeg kan godt lide, at jeg ved, præcis, hvor de har hængt, inden de kom ind i varmen og gjorde en mørk aften lys og levende for mig.

kongeligtporcelæn

2 kommentarer:

  1. Heldige dig.

    Jeg havde tre for nogle år siden. I et øjebliks zen fu (minimalismens navn ?? ) røg de ud. De er væk - Pist væk. Jeg banker mig selv i hovedet af arrigskab endnu. Hvor dan kunne jeg... så ja jeg er grøn af misundelse over at du har dem. snøft.... Så pas godt på dem.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Lis: Øv.. nogen gange bliver man lidt for ivrig, når man rydder op og ud. Jeg har fortrudt at jeg smed nogle gamle brune 70'er glas ud ØV

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.