fredag den 1. juli 2011

Kiksede mødre og deres gode ideer

I går kørte vi en tur over og kiggede på Lauras kommende efterskole.

Laura syntes at jeg var lidt kikset, at jeg ville kigge ind gennem vinduer og døre.

1

Men mon ikke, at alt, hvad en teenage-forældre gør, er lidt kikset?

Det viste sig faktisk at være en rigtig god idé, for der gik stadig folk rundt inde på skolen.

Laura har ikke indrømmet, at ideen ikke fejlede noget og at mor måske ikke var så kikset endda.

Faktisk tror jeg, at også hun var glad for at se skolen.

Der var oprydning inden ferien for alvor blev skudt igang og lærerne drog væk.

En ualmindelig sød, kvindelig inspektør viste os rundt på HELE skolen og hvor gad jeg godt være 15 år igen og komme på netop den efterskole.

2

De ydre rammer fejlede bestemt ingenting og den stemning, der stadig hang i væggene efter de sidste elever, duftede også hyggelig og god.

3

Jeg føler mig meget mere tryg ved at skulle efterlade Laura efter sommerferien, når jeg ved selvsyn har set, hvor hun skal bo og under hvilke omgivelser.

4

Det bliver meget lettere at forestille sig hende på efterskolen, men jeg tror altså stadig at jeg kommer til at savne hende ret så meget.

 

På vej hjemover i bilen kom vi til at snakke om svaner og jeg kom i tanke om, at jeg vist aldrig har set een tæt på.

Og derfra var der jo ikke længere fra snakken til handlingen end at vi kørte op til Farsø sø, hvor der ligger et par svaner.

Dem gad jeg godt at have set tæt på, men de gad ikke se mig, så de forduftede et eller andet sted hen.

Gå-turen rundt om søen var nu hyggelig nok, så du hører ikke mig klage.

mølle

Svanerne var stadig ikke glemt i dag efter at vi havde kørt en tur med Jans mormor.

køretur

 

Vi tog en lille gåtur op til Golfklubben som støder op til/ ned til Louns sø, hvor der også er et par svaner, men de ligger så langt ude, men lige om lidt finder jeg nogle svaner, som jeg kan se på tæt hold.

Iøvrigt er det en lækker gå-tur, som golf-spillerne går, når de går svingende rundt med deres køller. Lækre omgivelser og et rigtigt hyggeligt klubhus.

bænk

I mellemtiden nyder jeg bare blomsterne ude i haven, hvor der iøvrigt er koldt og blæsende..

blå

jordbærblomst

pela

vindrue

sig mig engang: skal der ikke være sommer i Danmark i år???

Er den mon aflyst?

 

Hvalpsund-strand er fuldstændig tom og øde.

Ingen unge mennesker, der ligger og nyder dagens efter-varme, drikker lunkne øl og spiser smeltede is.

stranden

Kom ikke og server sommeren, mens vi er i Østrig, vel?

11 kommentarer:

  1. Hej Ivalo

    Det var da sjovt, at du sådan var ved Farsø sø og tjekke svanerne. Jeg kommer oprindeligt fra Farsø - og mine gamle forældre bor lige ved siden af søen, så jeg kommer faktisk forbi der mindst en gang om ugen.
    Hvis din datter får behov for at snakke grønlandsk under opholdet i Danmark, er jeg sikker på, at min kone gerne vil give en kop kaffe eller lignende. Vi bor ikke så forfærdeligt langt fra Haubro, men godt nok på den anden side af fjorden.
    Hvis der er noget, vi kan hjælpe med, skal du ikke tøve med at sige til via min mail...

    Hilsen
    Jesper

    SvarSlet
  2. Hej Jesper
    Det er et utroligt flot tilbud, som du kommer med. Jeg vil bringe det videre til Laura.
    I det hele taget oplever jeg for tiden, at folk bare er så fantastisk søde og venlige.

    Jeg er kommet i og omkring Farsø gennem de sidste ca 18 år, men har aldrig været tæt på Farsø Sø. Nu kom jeg omkring og det bliver bestemt ikke sidste gang.

    SvarSlet
  3. Husk franskbrød, så kommer svanerne.

    SvarSlet
  4. Ser ud til at være en dejlig efterskole. Vores 3 børn har alle været på efterskole og det har været alletiders oplevelse, men det var godt nok svært at køre fra den første. Da de 2 "små" skulle afsted, havde vi jo prøvet det før og så var det ikke helt så slemt at efterlade dem helt alene - men savnet var nu det samme :-(

    SvarSlet
  5. Hej Dorthe
    Jeg tro det bliver et rigtig spændende år for Laura, jeg har et barnebarn der lige er kommet hjem fra ungdomsskole, hun har fået en oplevelse for livet.Det var synd du ikke så svanerne der siges, at de har ni unger, jeg har også forsøgt på,at se dem men det lykkes heller ikke.I onsdag var stranden ved Hvalpsund fuld af mennerske, da var der også tæt ved 30grader varme.
    Kan du have en dejlig ferie med familien i Danmark.

    SvarSlet
  6. Hej Dorteivalo
    Velkommen til Jylland, Ja vi savner noget ordentligt sommervejr, men håber da det kommer snart.
    Jeg håber Laura får et rigtig godt år på efterskolen, vore 3 børn har været på efterskole i 2 år hver, de (og vi gamle) har været meget glade for det,og det har udviklet dem gevaldigt.
    God sommer
    Hilsen Sonja L

    SvarSlet
  7. Hej Dorthe
    Jeg er sikker på at sommeren den kommer på mandag ;-)
    Jeg hørte fra Mette at du er inviteret - og jeg vil bare sige at du er så hjertelig velkommen, sjovt nok havde jeg haft samme tanke, men tænkte at ferien måske var fyldt op for dig, så det blev ved tanken.
    Men det vil glæde mig meget hvis du har tid og lyst til at strikke og snakke lidt med os gamle strikketanter fra Himmerland ;-)
    KH

    SvarSlet
  8. That's tiny house next to the lake is so lovely. :)

    SvarSlet
  9. Hej Dorteivalo

    Min gamle skolekammerat Per har et billede af svanerne på sin blog her: http://thitind.dk/?id=blog&news=7413

    Jesper

    SvarSlet
  10. Lea: Skulle jeg kaste brød ud til dem, skulle jeg godt nok kaste laaaaangt :-)

    Mette G.: jeg føler mig mere tryg nu, hvor jeg har set skolen ved selvsyn

    KomSåIgang: Der var ikke et øje udover vores på Hvalpsund strand da vi var der, men måske det fremgår af mit billede hvorfor??? :-)

    Tak Sonja.. vi glæder os til at kunne smide de lange bukser og flashe de korte, hvide ben

    Lisette: Jeg har sendt dig en mail til dig..

    Adlerson: You're right. The tiny house is lovely

    Tak Jesper, for linket. Sådan et billede vil jeg også gerne lige kunne tage ;-)

    SvarSlet
  11. Øøøh, det er mig, Dortheivalo,der er anonym på min egen blog :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.