onsdag den 27. juli 2011

Efter-konfirmation

Hele min familie var inviteret til en efter-konfirmationsfest i går i det nordlige Jylland hos min kusine.

Hendes smukke datter blev konfirmeret i foråret og vi kunne af gode grunde ikke deltage, men det afholdt nu ikke min kusine til at invitere endnu en gang med større mulighed for deltagelse.

Det var lidt øv, at jeg ikke var helt på toppen, men som aftenen skred frem, fik jeg det dog bedre og bedre og fik endda min stemme tilbage.. ihvertfald  noget af stemmen.

Jeg lyder stadig som een, der er gået for hårdt til whisky-flasken og har røget for mange og for store havanna-cigarer.

Om det var det hyggelige selskab, den gode, gode mad (grl. ørreder bagt i grillen og det fineste grl. lammekød ligeledes tilberedt omhyggeligt og lækkert i grillen) eller det efterfølgende kongespil, som især de voksne blev noget bidt af?denderovre

kongespil

sarakaster

Her til morgen, mens jeg har siddet og kigget i billederne fra i aftens tænker jeg: hvorfor er det mon altid min yngste søster

dudi

og hendes yngste søn, som jeg får fotograferet?

salj

 

silas

De er ligeså livlige som resten af selskabet og måske endda livligere, men måske de har mindre imod, at jeg sidder og sigter skarpt på dem med kameraet?

 

Jeg må have indfanget Daniel og min svoger også, når muligheden er der.

 

Selvom vi stillede os lidt væk fra det store selskab, så vi kunne kikke hinanden dybt i øjnene og genbekræfte evig kærlighed og troskab, blev vi opdaget:

minkæreste

 

Her til morgen, hvor solen har skinnet, mens morgenkaffen blev indtaget, har jeg kigget på sommerfugle i farfars have,

lillesommerfugl

mamarsartoq

brændestablen

brænde

og græsset, der gror (farfar slog det igår..)

farfarslårgræs

3 kommentarer:

  1. Det var nemlig en rigtig dejlig dag hos vores skønne kusine og hendes skønne familie. Haha det der kongespil...haha havde næsten samme lækre hæse stemme som dig da jeg kom hjem, men det var nu nok af at grine overdrevne hånende heksegrin, når modstanderne ramte ved siden af.
    Iiiiih hvor jeg glæder mig til på lørdag. Det bliver godt.

    SvarSlet
  2. Jeg dår tårer i øjnene af dine kærlige billeder

    SvarSlet
  3. Dudi: skøn kusine vi holder os og skøn familie hun har og ligeså skøn mad de kan lave..

    Dorit: Tak skal du have

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.