tirsdag den 8. marts 2011

Kamp-dage i det små

Min mor gav både Sara og Laura en rose i dag i anledning af den internationale kvinde-kampdag.

En ven af mig sagde engang: “Kvinder og mænd skal betragtes som en fugls vinger.

Vingerne skal være lige stærke, for ellers kan fuglen ikke flyve ordentligt og flyve skævt eller i ring”.

Lige stærke, lige svage. Lige.

Han mente også, at man skulle sørge for at uddanne kvinder først, for det var stadig dem, som generelt havde det tætteste forhold til deres børn.

Hvis kvinden var godt uddannet ville sandsynligheden for, at børnene også blev det, større.

Hvis, især drengebørnene fik en god uddannelse, var der mindre sandsynlighed for, at han begik vold mod sin kæreste, kone eller kvinder i al almindelighed.

Jeg er glad for at kvinderne tog kampen for 100 år siden.

Nogen steder i verden er der stadig meget store uligheder mellem kvinder og mænd.

Nogen steder mindre.

 

Jeg har ikke selv kæmpet, andet end mine små personlige kampe.

Jeg har forsøgt at være et godt forbillede både for min søn og måske især for mine døtre.

Jeg håber, at de ringe som jeg har sat i havet, vil brede sig en smule via mine børn.

Bare en lille smule, så deres “fugl” vil være stærk og være en eminent flyver, når den engang skal lette.

rose

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.