søndag den 8. juli 2007

Saglig søndag

Nej! Jeg gider nemlig ikke høre, at I har hedebølge derhjemme i Sisimiut! Der vel tonsvis af stikkende, aggressive og blodtørstige, blodhungrende, sværmende myg, der bare har ventet på at komme frem af hullerne for at gå til angreb, på alt hvad der er varmt og rør på sig! Her er vejret nemlig også fint. Der er ikke voldsomt varmt, for det har blæst meget kraftigt fra vest. Jan og jeg gik en tur ned forbi lystbådehavnen sent i eftermiddag, og vinden susede og peb, når den tørnede ind i alle masterne på sejlbådene. Jeg har fundet mig et lille lunt fristed ude i drivhuset, hvor der er masser af lys og varme, og hvor jeg kan høre bladene rasle i vinden og fuglene synge om varme, stille og dejlige dage. Og så dufter der så dejligt ude i et drivhus af tomatplanter, agurkeplanter og alle de andre planter, der står derude. (bemærk, at der ligger pamoler ved siden af strikketøjet..fnis, fnis)Dét er hyggeligt! Jeg har strikket et pænt stykke, og jeg har formået at holde alle de skæve, grimme fejl ude i kanterne... som om det skulle være bedre?! Jan, farfar, Johanne , Laura og Sara tog en tur ud til Rønbjerg, hvor de havde nogle gode timer i vandet. Det havde været hyggeligt og nu er alle tre piger trætte, og drømmer vist bare om at komme i seng. Imorgen er dagen, hvor min lillesøster flytter herned til Danmark sammen med sin familie for at læse jura. Det bliver underligt at komme hjem igen, og de er væk. De har heldigvis allerede fundet noget at både bo og køre i. Kan I have en god flyvetur i morgen?! Vi har ingen deciderede planer for i morgen, (Vi er inviteret til kaffe, men det er først til kaffetid om eftermiddagen)men jeg håber da at jeg får tid til at strikket et par pinde mere på "umulius"-sjalet.

2 kommentarer:

  1. Hejsa Dorthe og co. Vi kommer altså først tirsdag den 10. juli, hvis Airgreenland og vejret ellers vil. Men vi glæder os da til at se Jer. Det er altså en lidt underlig fornemmelse nu. Jeg er nået til "point of no return". Det er lidt antiklimaks, når nu vi har glædet os så meget. Det er nok fordi vores hus er helt tomt og det hele er lidt trist. Men det skal alligevel nok blive godt. I er der jo, far og mor, og Lena og Jo kommer. Håber vi ses tirsdag eller onsdag. Ringes lige ved. Knus fra Dudi og drengene

    SvarSlet
  2. Se lige her: http://www.webavisen.gl/?Id=5106 og der er rigtig mange myg der er døde af hedeslag (hi hi)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.