torsdag den 19. juli 2007

Begavet

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, var vi på besøg hos vore gamle venner.. Arnicas forældre, som er mine meget nære venner..Og Arnica kom også forbi og hilste på. Hun havde til glæde for mig, medbragt alle sine strikkede sjaler i moskus, og godt nok er de flotte på billederne på hendes hjemmeside, men det er intet at regne for hvad de er i virkeligheden!! Simpelthen smukke! OG for det ikke skal være løgn, fik jeg to nøgler farvet moskusgarn af hende, samt to opskrifter. Garnet er utroligt smukt (jeg fik i rubinrød og turkis), men hun har også en i en smuk grøn farve. Ydermere fik vi hjemmelavet hinbærmarmelade, som hun havde kogt i weekenden, så jeg var helt forlegen og stum, men håber at jeg fik sagt ordentligt tak?! TAK! Der skal kikkes længe på det garn, inden jeg skal strikke af det og synet af det skal nydes.. Der skal tænkes over, hvad det skal bruges til og der skal ikke begås nogen fejl med det garn! Vi havde en dejlig eftermiddag sammen med både Arnica og hendes mand, og ikke mindst med hendes forældre. Dejligt gensyn, og klokken blev mange inden vi fik listet bilen ud af deres indkørsel og fandt vejen hjem til sommerhuset. Det var iøvrigt "sjovt", at jeg blev færdig igår i bilen på vej derned, med det sjal, der var i Hendes Verden, som Arnica jo har designet. Det blev overhovedet ikke så flot som originalen, som jo er strikket i moskusuld, hvor jeg har strikket det i 100% alpakka, og iøvrigt med for små pinde. Jeg kan ikke beslutte mig for, om jeg skal vente med at blogge det ud her eller om jeg skal vente til jeg kommer hjem til Sisimiut? Nu må jeg se. Der var en lille meter garn tilbage ud af to nøgler af 50 gram.. Pigerne havde en hyggelig dag, og Laura gik og samlede frø fra nogle meget smukke valmuer (lyserøde og gule) som hun vil prøve at så hjemme. Jeg tvivler på at projektet lykkes, men det er da forsøget værd. Uden for vores sommerhus går der forøvrigt nogle heste, som pigerne er meget glade for. De kommer nogen gange og hilser på dem, og bondemanden, der ejer dem, gav igår pigerne lov til at hente noget havre, som de kunne give hestene. Jubel!!

2 kommentarer:

  1. Vild lækker gave, det er luksusgarnet over alle garner.Vil også prøve det en dag. Og det kræver den rette opskrift, bare det at gå og drømme om at starte på det, det er dejligt. Tillykke med det dit heldige asen... :o)

    SvarSlet
  2. Yes, det er nemlig vild luksus, og jeg er bare så glad for det. Jeg tror jeg vil bruge det farvede garn sammen med noget ikke-farvet garn i nogle håndledsvarmere til mig selv...men nu må jeg se.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.