søndag den 20. maj 2012

“Lola” af Lene H Samsøe

I morgen vejer jeg min nye cardigan, så du ved, hvor meget garn, jeg har brugt til den.

Garnet er Semilo fino og opskriften er fra “ Mere feminin strik” af Lene Holme Samsøe og jeg har strikket på pind 3½.

Garnet er 100% lækkert organisk wool og kan bæres af den mest sarte uld-forskrækkede, for det er lækkert blødt.

Knapperne er købt i Qiviut, ligesom garnet.

Knapperne er tøsede, lyserøde perlemorsknapper, som passer perfekt til cardiganen i modsætning til de knapper, som jeg oprindeligt havde tænkt, at jeg ville bruge.

 

Modellen er Lea/Lola og jeg har strikket i str. M.

s2

Ryggens fold er jeg ikke helt tilfreds med.

Jeg synes den folder lidt grimt.

s1

Måske lidt pres kan rette op på det?

Ellers er jeg tilfreds.

20 kommentarer:

  1. Hvor er den flot. Jeg er vild med den farve :-)
    Med strikke hilsen og god søndag
    Laila Hedam Tranekær

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig glad for farven

      Slet
  2. Den er blevet rigtig flot, den kan du godt være stolt af, og så lige i min favoritfarve.
    mange hilsner
    Kirsten (som er på vej udendørs for at strikke)

    SvarSlet
  3. Øj hvor er den bare flot. Og en kanon farve. Du har ret den folder lidt underligt på ryggen, jeg sad og overvejede om man kunne sy lægget en lille smule sammen, så de indvendige læg blev dækket lidt.
    Jeg bliver vist nød til at investere i bogen. Forleden til en fest havde vores niece boleroen fra forsiden på, den var utrolig sød....så altså, mutter fit bliver bare nød til at eje den bog.

    Go´ sondag til dig og dine fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at jeg vil sy lægget en smule sammen, som du anbefaler.
      Jeg er glad for at jeg investerede i bogen sidste sommer og jeg tror jeg vil strikke Cecilia-en også

      Slet
  4. Du ser stang godt ud i din flotte cardigan!

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare en super flot cardigan. Den klæder dig også ualmindelig godt.

    Jeg ejer bogen men har garn til 10 projekter mindst før det bliver dens tur, så er den nok gået i glemmebogen er jeg bange for.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg godt. Jeg har strikket-kit til en Geilsk Spidskompetence, men har ikke noget at strikke..hvis du forstår, hvad jeg mener?

      Slet
  6. Lækker! Virkelig flot og farven er lige i øjet ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet smuk, er selv helt tosset med den bog, problemet er næsten at der er for mange lækre modeller, så hvor skal man starte. Jeg startede med Amanda, men Lola er bestemt også på min liste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har strikket den lille vest med snoninger, men jeg tror dog ikke, at jeg ville have tålmodighed til Amanda-en, selvom den er ualmindelig flot

      Slet
  8. både farve og facon klæder dig ualmindelig godt, selvom jeg også er enig med at folden på ryggen behöver du presse, eller noget.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil sy det lidt sammen (foldet på ryggen) og håber, at det vil hjælpe

      Slet
  9. Utroligt smuk farve til dig og de små lyserøde perlemorsknapper er lige i øjet. Jeg håber du får styr på det med folderne på ryggen. Jeg tror at det er faren ved at strikke til en gine- den bevæger sig ikke og har ikke bomuld på indenunder der hæønger i og de modeller man bruger til at vise dem frem med ligner jo selv giner og ikke rigtige levende mennesker. Jeg tror den sidder pænt når den står åben, men det kan du jo så glæde dig over for det gør en cardigan jo tit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har et sæt knapper på 7, som jeg engang har fået som gave. De er ualmindelige og meget specielle..og flotte til og med, men de er for grove til denne cardigan og så måtte jeg jo købe nogle andre. Jeg har ofte ikke noget på indenunder uld, men denne bliver jeg nødt til at have noget på under, da man ellers vil kunne se min mave :-)

      Slet
  10. Som jeg skrev tidligere så skulle jeg strikke boleroen fra bogens forside....jo tak men det er jo en helt anden bog: FEMININ STRIK. Idag købte jeg bogen hvori din trøje er: MERE FEMININ STRIK. (pris 100,-) Samme forfatter. Så må jeg låne mig frem til Bolero bogen... Det er bare galt når man får så mange input. Synes slet ikke jeg kan overskue alt det lækre strik. mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. sådan har jeg det også, men faktisk er jeg løbet ind i en strikkekrise og ved slet ikke, hvad jeg skal gå i gang med nu, selvom jeg har garn og opskrifter nok til resten af mit liv

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.