søndag den 6. maj 2012

Du ved, at det er forår, når…

Hvis jeg ville og især, hvis jeg turde, kunne vi være taget i hytten i denne forlængede weekend.

Alle folk omkring mig siger, at isen er sikker nok. At man kan køre på den længe, længe endnu, men jeg har vist fået mig et lille traume fra da jeg allerallerførst kørte ud på den denne sæson og jeg skal være mere end almindeligt godt talende til min indre kylling, hvis jeg skal have den overbevist om, at jeg godt kan. Indtil videre er det endnu ikke lykkedes.

Spejdersøen er tøet op og som en anden forårsbebuder, drøner de unge knægte over med deres dyre legetøj.

storedrenge

og selvfølgelig går det galt indimellem

træls

Det er næsten også helt sikkert, at det er forår, når de (sikkert) selvsamme unge knøse, drøner op på Kællingehætten og skriver deres navne i sneen og vi “ældre” kan stå 800 mtr nede og ryste smilende på hovedet, mens vi undrer os over, hvor sjældent det i grunden er, at det går galt med dem. Heldigvis.

skriftenpå

Det er også forår, når de endnu yngre drenge finder cyklerne frem og viser deres kunne frem..

drenge

iluften

Og her går det også indimellem galt, men ikke værre end, at de er oppe på deres jernheste minuttet efter

imokay

Det er også forår, når de første konfirmander, står frysende ude foran kirken og ser lidt forlegne ud.

konfirmander2012

Og alle skal have et billede af dem

konfirmation

og deres små søskende tripper rundt udenfor kirken hæmmede af det stive,fine puds

(bare lige for en ordens skyld: Jeg har fået tilladelse til både at fotografere og offentliggøre mine billeder af de affotograferede)

lillepige

Og jeg har sædvanen tro været i kirke… noget af gudstjenesten, for at kunne ønske nogle af mine elever tillykke med deres konfirmation. Jeg står tit og kikker ud over havet og nyder den dejlige udsigt fra kirken

mindemærket

Og så har jeg være en tur rundt i byen og set til hundene, som lige om snart får sommerferie fra slæden, sneen og trækkeriet

Jeg kan godt lide at tage billeder af hunde. Det har du måske opdaget?

1

bw

sorthvid

sorthvidhund

Det er ikke vores hunde, men det bliver de jo ikke mindre pæne af.

Jan gider heldigvsi godt køre rundt med mig, når jeg gennemfotografere byen for 117 gang.

jan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.