torsdag den 17. marts 2011

Hvidsisken træf

Jeg har fået rigtig mange venner på det sidste.

Og mine nye venner er bare så søde.

Vejen til deres venskab går gennem deres bittesmå, forslugne maver, men jeg fodrer dem gerne, selvom Jan ikke bryder sig om, at de sidder på vasketøjssnoren, når det som de har spist, skal ud igen.

Foder-automaterne blev fyldt op igen i dag og det blev de rigtig glade for.

Det fryser kun –20 i dag og det blæser kun ganske lidt, men det er stadig lidt for koldt for mine små venner. De puster sig op og for at holde varmen.

Den vejer lidt mere end et sukkersødt kærlighedsbrev.. sådan ca. 15 gram, men du kan læse nogle flere fakta på dansk ornitologisk forenings hjemmeside, hvis du vil vide lidt mere om den lille fugl.

Ude over havet kunne jeg skimte en havørn, men hvis sandheden skal frem og det skal den vel, så er jeg glad for at jeg satsede på disse små fjerbolde.

De pustede sig op,

bedårende

spiste lidt mere,

eftermiddagsmad

pustede varm ånde på deres kolde fødder for at varme dem lidt op

koldefødder

spiste lidt igen, pustede sig op

dunklump

mens de længselsfuldt kikkede ind i min varme stue (men jeg må ikke for Jan…)

fjerbold

gyngede lidt på tørresnoren mens de lavede det, som Jan siger, at de ikke må

hvidsisken

varmede sig i den kolde marts-sol, mens de håbede at der vil være flere frø i morgen

inequnaq

inviterede venner til mad på min altan

kom

og forsøgte, at holde den kolde vind fra kroppen

orpimmiutaq

Indrøm det nu (Jan) : De er da søde.

7 kommentarer:

  1. Hvor er de skønne - kan godt forstå du gerne vil invitere dem indenfor :D
    Rigtig flotte billeder :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de søde.
    I virkeligheden tør de ikke komme ind, og hvis de gjorde, ville de tabe alle de varme dun og fryse ihjel når de kom ud igen.
    Så dén dårlige samvittighed kan du i det mindste droppe!

    SvarSlet
  3. Flotte billeder, Dortheivalo

    mvh
    Jesper

    SvarSlet
  4. Nurh... hvor er de skønne. Men de har det nok bedst udenfor, trods alt.

    SvarSlet
  5. ajorpianng' - de 'fugle små' er se-værdige - sagt af en tilnærmelsesvis sindig jyde ;-]

    SvarSlet
  6. se-værdige på jydsk
    isigisassaapput på grønlandsk, dog med jydsk accent [-;

    SvarSlet
  7. Margrethe:TAK! De er ret nuttede, altså!

    Christunte: Jeg dropper den dårlige samvittighed og sidder bag ruden i varmen og nyder dem :-)

    TAK Jesper Hansen. De er ret fotogene, de små.

    Ester Marie: Det er utroligt, at de kan holde varmen, når de er så små og det er så koldt.

    Fugletosse: De er så søde, så søde og så nuttede.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.