fredag den 14. december 2007

Sjælebalsam

Jeg fik tidligt fri i dag og oplevede for en gangs skyld lidt dagslys. Dét var bare fedt! Jeg kørte ud og kikkede lidt på havet, og det burde jeg i grunden ikke have gjort, for længslen efter at komme ud på havet for at smøre sjælen ind i skønt saltvand, fik mit indre til at sukke og stønne. Nogen mennesker, går i stille-klostre, andre går i spa-bade og andre igen går sig en tur i naturen. Jeg finder dog ikke noget mere afslappende end at drive stille rundt på havet, når det er stille og kikke ned i vandet, kikke op i himlen, høre mågerne, havets sukken og mit eget hjerte falde til ro og udfolde sig i velvære.....Der var smukt vand og jeg kunne langt ud i det fjerne se en jolle sejle, og jeg forestillede mig, at ham/hende, der sejlede rundt derude måtte være fuldstændigt afslappet, og smile som et andet fjols. Yes, misundelse er en rigtig grim ting, men ikke desto mindre var det nok det jeg mest var. Jeg glæder mig til foråret og min jolle kommer i vandet igen, og det bliver min tur til at nyde udsigten mod og ikke fra byen! Hmm, mens jeg har været alene, har jeg i den grad vold-hørt baSix Christmas, og det er for fuld drøn ud gennem de skælvende og skrækslagne højtalere, der mærkeligt nok holder til niveauet. Jeg er fuldstædig pjattet med dem og især Silent night, giver jeg lidt ekstra volumen, og skråler med, velvidende, at ingen andre end jeg selv skal høre på det. For rigtig mange år siden fulgte der med Alt for damerne en CD med bladet og der var også nogle gode juleindspilninger på, men desværre er min cd væk, så hvis der derude i blogland, er nogen, der har været lidt bedre til at passe på deres cd end mig, vil jeg da utroligt gerne.....DETERFREDAGOGJEGSKALSOVELÆNGEIMORGEN..GUDNÅDEOGTRØSTEDEN,SOMVÆKKERMIGINDENKLNIIMORGEN!.

1 kommentar:

  1. Øv, nu bliver jeg også helt nostalgisk og savner sommeren hvor man kunne sejle, hive nogle fisk op af havet osv, det varede alt for kort.
    Det er der nok mange af os der længtes efter.
    Nu vil jeg rende en tur i fjeldet, det kan man jo heller ikke få nok af.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.