tirsdag den 31. juli 2007

Tagged

Efter flere dages søgning i blogland, fandt jeg endelig ud af at det var Jette, der havde tagget mig. Jeg fandt ikke nogen fællesnævner for de ting, folk har valgt at fortælle om som sig, og jeg vil da gerne være med på spøgen, så jeg kaster mig bare ud i det, og skriver det som umiddelbart falder mig ind og fortæller noget om mig:

  1. Mit ældste barn, som jeg fik som 21-årig, er født med rygmarvsbrok (klarer sig OK), men det har præget mig meget. Jeg har været rædselsslagen begge gange min søster var gravid. (Det er gået godt hver gang) Jeg har forøvrigt to yngre, sunde, raske og meget rørige døtre.
  2. Jeg er fuldstændig kold overfor, hvad folk mener om mig, men bliver naturligvis glad, hvis nogen kan lide mig og holder af mig.
  3. Jeg er en meget sammensat og modsætningsfyldt person: kan være enormt stædig/totalt eftergivende, være kold og afvisende/varm og givende, flittig og effektiv/doven og lad.. osv
  4. Der er ingen, der skal fortælle mig, hvad jeg skal gøre og jeg rejser børster og bliver trodsig bare folk bruger ordet SKAL overfor mig. Du kan give mig gode råd, og så vil jeg overveje om det er værd at følge, men diktér ikke noget for mig; Jeg er et voksent normalt-tænkende menneske. (nogen vil mene, at det er ovre i det sygelige?!)
  5. Jeg har min egen jolle, som jeg selv sejler i, og jeg elsker dét/den! Den giver mig følelsen af frihed.
  6. Jeg finder mennesker, der brænder for deres sag; det være sig geologi, frimærker, kunst, håndarbejde, jagt, astrologi eller noget helt andet, meget interessante og underholdende.
  7. Jeg kan ikke lide at skylde nogen noget (som helst)
  8. Jeg fordyber mig fuldstændig i en hobby (sten, cremefremstilling, papirklip, aromaterapi ell. andet) og når jeg mener, at jeg har lært, hvad der er værd at lære, mister jeg interessen og går videre. (Jeg sliber dog stadig sten og fremstiller stadig selv mine cremer og strikker stadig)
  9. Jeg elsker at lære nye ting,- især håndarbejde (stenslibning, strik, hækle ell.lign) og begynder lynhurtigt at kede mig, hvis tingene/situationer bliver ensformige og trivielle.

Det var 9 umiddelbare og hurtige om mig. Det 9. var en bonus gave til jer ;-) Jeg kan kun komme i tanke om to at tagge, nemlig Christine og John. Håber, at I er med på spøgen?! (Måske kan I fortælle noget om jer selv, som jeg ikke vidste noget om???)

1 kommentar:

  1. Hej Dorthe! Jeg er med, og lægger hovedet i blød (så godt det kan lade sig gøre) for at finde på noget at fortælle.
    Hygge-hejsa fra Christine :o)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.