fredag den 28. april 2023

En mellemlanding i årstiderne

 Jan steg ombord på flyveren i går og er med en mellemlanding på vej til Island.

Jeg under ham at komme lidt ud og lidt væk fra hamsterhjulet og han har glædet sig; især fordi han på tilbagerejsen,  får mulighed for at besøge sin far lidt, som i starten af måneden fyldte 80 år.

Da jeg kørte tilbage i det strålende solskin fra lufthavnen, for at køre tilbage til mit eget hamsterhjul, følte jeg mig pludseligt efterladt og forladt.

Mine børn er rejst, min ene søster er rejst og den anden rejser på mandag, min far har næsten forladt sig selv på en måde og dermed også os. 

Alle de andre; Jan, mine søstre og mine børn kommer tilbage og endda lige om lidt, så tanken og følelsen var jo ret åndsvag. 

Jeg skulle bruge resten af dagen på at korrigere mine tanker, huske mig selv på at det jo kun er for knap et par uger.

Til gengæld har vi sol og en varme, som sjældent er set på denne årstid, så sneen smelter med lynets hast og årstiden tipper fra vinter til rigtigt forår og væk er slædesæsonen og snescootersæsonen og vi skal til at have fundet møblerne til altanen frem, ordnet båd og lagt vinterstøvlerne væk



Jeg huskede Jan på, at der måske var syrener der blomstrer i Danmark? 

Det er over 30 år siden jeg har duftet til friske syrener og jeg sagde til Jan, at hvis der var syrenere, skulle han stikke næsen i dem  for mig og huske duften så han ku fortælle om den når han kom hjem 


2 kommentarer:

  1. Syrenerne dufter skønt for tiden. Vi havde et i bunden af min barndomshave, så det bringer mig altid glæde, at gå forbi sådan en.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har nogle gode minder med og af duften af friskplukkede syrener. Jeg håber at jeg een gang i mit liv kommer til at dufte til en syrenbusk igen mens den blomstrer

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.