søndag den 19. april 2020

At mangle en ferie, selvom man lige har haft en

Der er en regulær snestorm udenfor.
Den var både lovet og ventet, men jeg gad godt at have været ude i denne weekend.
Der har lige været påskeferie og af en eller anden grund, føltes den forjaget og hurtigt overstået.
Faktisk nåede jeg ikke rigtig at mærke noget til påskeferien og lige i denne weekend kunne jeg godt have brugt lidt mere ferie-/fri-følelse.

Nå, men det nytter jo ikke rigtig noget at klage.
Overhovedet.
Det handler jo om, at finde noget andet at bruge tiden på i stedet, så Sara og jeg fandt en strikkebog, som vi mente vi ikke kunne leve foruden og som derfor blev bestilt, mens vi retfærdiggjorde købet med alskens ting, såsom at vi jo ikke kunne rejse nogen steder hen og holde hverken påskeferie eller sommerferie..men det var nu heller ikke planen på noget tidspunkt, men det behøver ingen at vide.

Sidste weekend plantede jeg mine planter om.

Mine yndlingsplanter overlevede ikke vinteren, selvom jeg både gav dem kunstigt lys og passede dem så godt jeg kunne.
Min store flotte paletblad gik til og min elskede rosengeranium visnede fuldstændigt og var ikke til at redde og endte i skraldespanden.
Jeg har heldigvis givet stiklinger til min mor og hun giver mig en stikling tilbage i løbet af foråret og så må jeg prøve igen.

Min stribede, krøllede væddeløber har sammen med den almindelige væddeløber uden striber, klaret vinteren, sammen med min store pilea og min sommerfuglekløver.

Det kan være så svært for planter at overleve og stadig se pæne ud heroppe, hvor vi jo har lange, meget mørke vintre og sol døgnet rundt hele sommeren.

Væddeløberen havde sat nogle bittesmå blomster



og min påskekaktus blomstrer også,


ligesom  min pelargonie også blæser på både sne og snestorm.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.