lørdag den 8. februar 2020

Træt af snestorm

Jeg prøver at ignorere det meget dårlige vejr, som vi holder os for tiden.. eller faktisk havde vi rimeligt godt vejr hele ugen, hvor vi var på arbejde, men i går som vi fik fri, trak det sammen igen og  blæste op igen.
Ikke bare en frisk brise eller en rask vind.
Næ nej.
Vi har skam snestorm igen igen og sammen med 12-15 minusgrader, så kan det altså virkelig mærkes at det er vinter.
Stormen flytter en masse sne og der kommer sne ned fra himlen, så sigtbarheden er lig nul indimellem.
Med 1 rask hånd og 1 hånd, som stadig gør mega-ondt og hvor det indvendige stammer og er meget følsomt, dunker, prikker og gør ondt, fik jeg lært en teknik med at skovle med den gode hånd og have den dårlige til hjælp.
Jeg har virkelig lært en masse nye mærkelige teknikker for at kunne gøre hvad jeg plejer at gøre, selvom min venstre hånd gør så ondt.




Ind i mellem piver jeg over den møg-hånd og indimellem var i dag mens jeg skovlede for det er altså lidt besværligt at skovle med 1 1/2 hånd.



Tilfredsheden var dog enorm da jeg var færdig også selvom sneen føg til næsten øjeblikkeligt.

Jan og jeg fik skovlet ovre hos mine forældre, hvor deres trappe var helt væk



og nogle vil måske mene, at man skal vente helt med at få skovlet, men jeg synes at det er godt at holde det nede så meget som muligt, så man kan hentes hvis man fx skal hentes i ambulance, skal have slukket en ildebrand eller bare have kaffegæster eller lign.


Måske et dumt og åndsvagt argument?



Da vi havde fået skovlet kørte vi en tur rundt i byen mens der var lidt sigt.
Ravnene holdt sig lidt af en fest i vinden






Jeg er træt af stormes rasen og trænger til stabilt godt vejr, men ingen er herre over vejret, så jeg affinder mig og forsøger at finde indendørs sysler at hygge mig med.


Nej, det er ikke vores hus. Det er bare et tilfældigt hus i stormen.





1 kommentar:

  1. For lidt og for meget :-) Her i Danmark har vi slet ingen sne - vi kunne godt bruge lidt, og I ser ud til sagtens at kunne undvære lidt :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.