mandag den 24. februar 2020

Indfør nogle flere timer i døgnet, tak.

Der er folk, som klager sig over at der aldrig sker noget i Sisimiut.
Jeg ved ikke helt, hvad det er de helt konkret klager over og hvad det er for aktiviteter, som de efterlyser, for jeg synes at der sker så meget, at jeg faktisk ikke helt kan nå at deltage i alt det, som jeg gerne vil deltage i.



Altså.. bare det, at der den 3. fredag i hver eneste måned året rundt er åben scene i kulturhuset Taseralik, hvor alle, der har lyst, kan give et musikalsk nummer af enhver art, har mulighed for at træde op på den scene, som der er forberedt på forhånd og synge/spille eller begge dele.

Jan og jeg tager næsten altid ned og lytter.
Ingen af os giver den slags numre, men vi kan godt lide at lytte til alle de andre, som gavmildt deler ud af deres musiske talenter og dem er der faktisk mange af her i byen.

Om dagen er det børnene fra musik-skolen Serravik, der ofte giver mange numre og tidligt på aftenen, har de unge mennesker under 18 år mulighed for at spille og synge og efter kl 21, når de skal være ledsaget af en voksen enten bliver de med en voksen eller går  og giver scenen videre til dem over 18.

I den forgangne uge har gymnasieeleverne haft besøg af en kor-leder, som udover at dirigere gymnasieeleverne også inddrog et andet kor.

Hvis kor-sang skal falde i min smag, må det gerne være forholdsvis simpelt, enkelt og ikke for rodet at høre på.
Man skal kunne høre at der er styr på det og det var der med Line.
Det var lækkert og mine sarte øre-nerver blev smurt ind i blød, blid og lækkert kor-arrangement, som ikke provokerede eller fik mine små fimre-hår i ørerne til at stritte.

Min nevø Daniel, som går på gymnasiet deltog i koret og man kunne faktisk høre hans lækre stemme blandt alle de andre stemmer .. eller måske var jeg bare ekstra opmærksom på ham?

Om onsdagen er der strikke-café på sømandshjemmet og så er der sportsaktiviteter og som du kan regne ud, kor-sang, musikskole, en lille lift, hvor man kan komme til at stå på ski, Grønlands måske bedste langrendsski-løjper, et mega-fedt bagland, hvor man kan køre hundeslæde, snescooter eller bare gå en tur, der er biograf og der et motions-center i sportshallen og du kan dyrke holdsport i hallen, gå til spinning (på cykel) og spinding af moskusuld på aftensskolen og meget mere.

Jeg synes jo at der er rigeligt at give sig til og hvis man så oveni har nogle venskaber, som også skal passes, så skal man faktisk til at prioritere sin tid, hvis man også skal nå at sove, gøre lidt rent i hjemmet og måske endda passe sit respektive arbejde.

Jeg var til Åben Scene i fredags og det var mega hyggeligt. Jeg møder og snakker med nogle mennesker, næsten hver gang, som jeg normalt ikke snakker med og jeg ser og hører nogle talentfulde mennesker, som tør og vil dele deres musikalske talentere med os andre.
Dét er da fedt.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.