søndag den 29. juni 2014

Sommersne

Sidste weekend var Sara, Jan og jeg ude og sejle.

Vi sejlede ind i fjorden, hvor vi fiskede i det spejlblanke vand.

Vi fangede et par store torsk og måtte kigge langt efter de ørreder, som vi havde sat næsen op efter.

Det er så hvad det er! Jeg kunne endnu engang slå mig selv oveni hovedet over, at jeg er blevet mere end doven til at tage mit kamera med; for inde på land, sad en stor, ung havørn og fulgte interesseret med i alt, hvad vi foretog os og jeg havde ikke mit eget kamera med.

Jeg kunne have fået nogle bedre billeder end dem jeg fik med compact-kameraet

 

pipfuglen

De seneste par dage har vejret ikke været med os.. overhovedet.

Det har blæst meget kraftigt, regnet og været koldt, så vi har været hjemme og det er der i og for sig ikke noget i vejen for, men vi ville nu gerne have været i hytten.

Jan ville gerne have været lidt længere med sit maleri.

Han er igang med at male huset udenfor og er kommet pænt langt.

Nu er alt vådt og vi må vente med at komme videre med malerpenslen til træværket igen er tørt.

Jeg har nogle små-ting, som jeg skal have fra hånden i dag, inden det bliver vejr til at sejle op i hytten, hvad det forhåbentligt bliver i morgen eller i overmorgen.

I går aftes blev der dannet skyer over både Palasip Qaqqaa/Præstefjeldet og Nasaasaaq/Kællingehætten og Jan fik taget et billede, som han ville bruge i sin undervisning

præstefjeldet

 

Mens jeg venter på at vejret bliver venligere stemt, kan jeg undre mig over, at der ligger ny-falden sne på toppen af både Palasip Qaqqaa/Præstefjeldet her de allersidste dage af juni

nyfaldensnepåpræstefjeldet

og Nasaasaaq/Kællingehætten

kællingehætten

og om det mon altid har været sådan eller om det har noget med det ændrede klima at gøre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.