torsdag den 28. januar 2016

Hold på tankerne

Jeg har gået en lang tur, næsten hver dag.

Jeg forsøger at gå så hurtigt at pulsen stiger, men det er nu ikke kun for at få hurtig puls at jeg går.
Hovedsageligt går jeg for at få trimmet tankerne, få hold på sjælen og for at få klippet alle ideerne til, så de passer til mig og min hverdag.
Der er altid alt for mange tanker, følelser og ideer inde i mit hoved.
De hvirvler rundt indimellem hinanden og trækker spor om natten i mine drømme.
Det lyder måske negativt og trist?
Det er det bestemt ikke.
Tænk, hvis der overhovedet ikke foregik noget derinde!

Alt for tit får jeg ideer til alt muligt og nu er jeg jo så gammel og erfaren at jeg ved at der langt fra er tid til det hele. 
Nogle tanker og ideer ender ofte i den indre kompostbunke, hvor de kan danne grobund for mere solide, robuste og langtidsholdbare ideer og tanker.

På mine gåture bliver der luget ud, muget ud, ryddet op og sorteret og så trækkes der masser af frisk luft af den kolde,helt rene slags. 

Total win win!

Jeg får rørt benene og samtidig nyder jeg naturen sommomgiver de veje, som jeg går på.

Jeg gider ikke ærgre mig over, at jeg ikke har kamera med på mine gåture, for jeg stopper ikke op, men sænker bare farten en anelse, når mobilen bliver halet op af lommen.








Iøvrigt bliver mobilen også brugt til at tælle antal kilometer sammen og til at min rute bliver fint tegnet og så hører jeg jo musik. 

Masser af musik og jeg nyder det.

Det er en pause fra alt andet og jo; nogen dage kan det være svært at hive gejsten op af sofaen, men denne måned har jeg deltaget på noget som hedder 'januarudfordring- 60km gang/løb og det er jo sjovt, når jeg så i dag kan skrive 8,79/144,1 km ( i dag/ ialt). Der går lidt sport i det og jeg kn ærgre og lidt over de ture, hvor jeg glemte at sætte min Runkeeper til, men 144,1 km indtil nu er overhovedet heler ikke at kimse af, hvis nu jeg selv skal sige det.

Jeg tror forøvrigt også at gåturene kan holde blodtrykket nede, men jeg ved det ikke for jeg har ikke fået målt mit i over en måned.
Men at få hold på tankerne bare et par gange om igen.. det er altså noget som duer

Hvordan får du styr på tanker i hverdagen??

1 kommentar:

  1. hvor er du sej, jeg kæmper mig op på de 60 km og er mega tilfreds med min status. Og JA, gåture klarer hjernen.....

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.