tirsdag den 13. maj 2014

Man ved at det er forår, når…

Man ved at det for alvor er forår, når de unge lige skal prøve den rådne is på Spejdersøen af.

I søndags så Spejdersøen sådan her ud

nalunnguarfik

Her til aften kunne jeg høre at der var en snescooter, der kørte på Spejdersøen, så jeg hoppede i mine gummistøvler, ulejligede mig ikke med at skifte mine joggingbukser med nogle mere præsentable bukser og kørte ned for at få et billede af de legesyge, forårskåde unge mennesker inden politiet kom.

Man må ikke køre med de hastigheder, som de kører med, på den rådne is og man må ikke larme så meget, som de gør i bymidten.

Der er så meget at rende efter for for politiet, men når de unge legesyge snescooter-kørere gasser op og kører over vandet, stimler folk sammen, kommer kørende for at se det og der opstår helt spontant et show, som jeg ikke vil gå glip af.

Nogen gange går det da også galt.

Næsten hver gang går det da også galt, for der er altid een, som ikke får fart nok på eller de tipper ikke scooteren i den rette vinkel eller hvad ved jeg og så ender føreren i vandet og hvis der er meget vand, synker scooteren ned i det is-kolde vand.

De får altid på een eller anden måde scooteren op igen og jeg tror, at jeg kan sige på alle “tilskuernes” vegne, at vi alle står og venter lidt på, ikke om, men hvornår det sker.

1

1a

1b

2

3

4

5

6

Den unge pige på billedet, er een af mine gamle folkeskole-kammerats datter.

Hun behøver vist ikke nomineres til den der facebook-trend, som også i stor stil florerer heroppe.

 

Deres “show” kørte i under en time og lige om lidt er Spejdersøen fyldt op med ænder, myggelarver og alger.

7

8

9

10

11

12

13

14

Solen får mere og mere magt. Når det blæser bare den mindste smule, bider det stadig om næsen.

Jeg lå ude på en drømmeseng på altanen i dag, slikkede sol, lyttede til musik i mine høretelefoner og nød varmen og at der endnu ikke er myg.

Asfalten på vejene er tør og de tunge, tykke og varme vinterjakker er skiftet ud til de lettere modeller og så er det jo lidt sjovt at tænke på, at Jesper var ude og køre hundeslæde igen i dag.

Vi har accepteret at vi har kørt vores sidste slædetur for denne sæson og nu for alvor skal i gang med at klargøre jollen.

Hver årstid har sin charme.

2 kommentarer:

  1. Har aldrig hørt udtrykket "rådden is" - det kan garanteret kun forekomme i Grønland :-)
    Hvis de unge kan køre en time, mon så ikke politiet ser lidt gennem fingre på deres lille, kåde forårsløg?

    SvarSlet
  2. Wong Wai:
    ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.