onsdag den 9. februar 2011

Kød-løs uge

Fra i dag og en uge frem er vi vegetarer.

Ovo-lakto-vegetarer.

Det vil sige, at vi godt må spise æg og mælkeprodukter.

Som du sikkert har opdaget er vi ivrige jægere og fiskere.

Vi får stort set hver dag selvfanget kød eller fisk, men ikke i denne uge, hvor Laura skal skrive et projekt om vegetarisme i Grønland (og Danmark) og vi går naturligvis med og står bag.

I dag sneg jeg mig let omkring det og lavede en kraftig og fyldig grønsagssuppe med grøntsager fra grøntsags-skuffen snartsuppe

med store wasabi-peanutnødder som knasende element i, suppleret med et groft brød.

wasabinødder

 

Jeg tror, det bliver lidt udfordrende for en inkarnet kødspiser/-kok som mig.

I morgen bliver det fuldkorspasta med grøntsags-sause-agtigt noget til og i overmorgen porretærte og grøntsagstærte.

Hmmm.. jeg skal vist google nogle opskrifter…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.