søndag den 22. november 2009

Til levesiden

Det går lige så langsomt til levesiden.. mit helbred bedres langsomt, og da jeg stod op i morges smilede solen til mig.. solopgang gennem vores møg-beskidte ruder.

Det slog mig ikke ud.

Det ville det måske have gjort i går, da jeg jo allerede lå nede med influenza og meget ondt af mig selv, men i dag fattede jeg spand og klud og gjorde badeværelset rent, mens Jan støvsugede rundt i hjørnerne, hvor nullermændene skrigende forsøgte at gemme sig.

Laura kom glad op i stuen i går aftes. Hun så godt nok lidt varm ud i kinderne, så vi mærkede hende på panden. Den var brandvarm og da vi fik taget hendes temperatur var den på 39,7. Så dalede humøret da også og vi fik overbevist hende om, at hun var syg.

Stakkels pige.

Hvis vi ikke havde sagt noget, havde hun måske ikke engang opdaget det?

Hun ligger stadig indhyllet i vattæpper i sofaen, med høj feber og hoste ud over det sædvanlige. Hendes briller knækkede også i går og jeg fandt et par der passer nogenlunde i styrke i Brugsen i dag, som må skal holde distancen indtil der kan skaffes nogle nye, så det har bestemt ikke været hendes weekend.

Apropos Brugsen:

De store lanterner, som jeg købte for et par år siden i Brugsen for sølle 129,- så lidt for forsømte ud, men en sjat linolie og et par nye bloklys og de er næsten som nye. lanterner En lyskæde er blevet viklet om mine grene.lys  Grenene bliver hentet i slutningen af maj før Lauras fødselsdag, bliver stukket i den gamle mælkejunge, der står ved siden af bænken under vores trappe/trappen op til vores hoveddør.

Der kan Jan og jeg så sidde som to gamle pensionister, drikke vores weekend-morgen-kaffe på bænken, der får et par tæpper eller tre og se bussen køre forbi med de rigtige pensionister.

Nu skaber grenene lidt stemning sammen med de levende lys og se indbydende ud, hvis du skulle komme forbi.

Disse tre lanterner, også fra Brugsens udsalgskasse, står udenfor hoveddøren og spreder lidt lys og hygge.

trelanterner

5 kommentarer:

  1. hvor ser det hele bare godt ud, maden og grenene og lanternerne under trappen :-) hvad er det for en virus? Mig og Naja har være hjemme siden torsdag og Mark er også blevet syg, trænger ellers til en gang frisk luft. god mandag.

    SvarSlet
  2. Tak Frederikke. Maden var også god.. faktisk ekstra god fordi vi ikke havde fået noget "ordentligt" i et par dage. Grenene er jeg faktisk også rigtig glad for og tænker: "hvorfor har jeg dog ikke gjort det noget før?" Du har ret! Den virus er bare så ond og har lagt næsten hele byen ned i så lang tid. God bedring til jer også.

    SvarSlet
  3. Pyha - det er sejt at gå ned med flaget, men det lyder som om du er på vej op igen.

    Vi kommer åbenbart de samme steder - vi har i hvert fald de samme lanterner fra Brugsen :-)
    De hygger og lyser så dejligt op i en mørk tid.

    God bedring til alle jer syge deroppe...

    SvarSlet
  4. Smukke, smukke billeder af lys og varme i mørket.
    Ville lægge en kommentar for at fortælle at jeg kigger lidt med på sidelinien, på din fantastiske blog. Jeg er pt. udstationeret i Texas med min familie og lever meget, meget langt væk fra sne og kulde og finder lidt trøst i dine vinterbilleder og i det hele taget fra et smukt og storslået Grønland.
    ;o)

    SvarSlet
  5. Tak Annemette for dine fine ord og du skal være så velkommen. Der er godt nok langt til Texas fra Sisimiut både på den ene og på den anden måde og det glæder mig, at jeg kan glæde dig.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.