lørdag den 21. november 2009

De andre generationer og hjemmebagte knækbrød

Jeg er jo fra en anden generation, og når jeg nu ikke selv kan bage dem, er det godt, at de er på tilbud i Brugsen.

knækbrød

(Til dig som undrer dig:

Vi, min far og min svigerfamilie, sad en sommer og snakkede ude på farmor og farfars (svigermor og svigerfar)terasse, hvor farmor kom til, i een eller anden sætning, at sige til min far, der er 2 år ældre:

Du er jo også fra en anden generation”.

Sætningen stod stille et par sekunder i luften, inden vi allesammen flækkede af grin.

Der var overhovedet ingen vej tilbage for stakkels farmor og hun har skullet høre for den mange, mange gange siden og altså også nu. ;-)

Hvordan kommer knækbrødene så ind i billedet?

Jo, sidste weekend ringede vi til farmor. Hun fortalte glædesstrålende om de knækbrød hun skulle eller ville bage, og sagde så:

” De er så nemme at bage, at selv du (altså jeg) kunne bage dem.”

Den lod vi hænge et par gyldne øjeblikke over atlanten, inden vi knækkede sammen af grin.

Stakkels farmor, for vi ved, hvad hun mener, men farmor altså.. du er nu så sjov at drille og jeg kan ikke lade være.

Knus og kram og god weekend.)

P.S. : Knækbrødet har ikke overskredet sidste salgsdato og kan spises af alle nulevende generationer.

5 kommentarer:

  1. er der overhovedet ikke nogen respekt for en gammel kone, der snakker som hun har forstand til.
    Den med Hardy kunne I godt glemme, jeg får det dårligt(og en lille smule smil, når jeg kommer til at tænke på det.
    I øvrigt vil jeg til dommedag påstå at I hørte forkert med "knækbrødet". Det købte så i øvrigt godt ud.

    SvarSlet
  2. Kære datter, spis nu dit købte knækbrød, der er garanteret ikke så lækkert som farmors hjemmegjorte med syltetøj fra egen have.
    Farmor er sådan et ejegodt menneske, men som de fleste fra den generation, er tankerne ofte ret flyvske, og vi glæder os allerede til at aflægge hende et besøg, så nye fortalelser kan blive arkiveret til stor glæde for alle os andre.
    Far

    SvarSlet
  3. Der er ikke noget så godt som hjemmebag. Der er nu heller ikke noget så godt som når flere generationer mødes til det hjemmebagte.. ;-)

    SvarSlet
  4. Ja, den yngre generation nyder jo meget af det ældre generations hjemmebag (tænker her på gulerodskagen som "løb løbsk" meget hurtigt)

    SvarSlet
  5. Jeg ville nu gerne kunne bage knækbrød også ;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.