torsdag den 16. maj 2024

Søde forpligtelser


Der er forår derude og jeg føler lidt at der er ekstra forår på min altan.

Der er tre forskellige fuglearter, som spiser lystigt af de fugle frø , som jeg har smidt ud til dem.

Det er ganske almindelige fuglefrø fra Brugsen og de mæsker sig og kvitterer med en kvidren, som kan kan høres i hele kvarteret. Det passer mit så fint, at kan høre fugle fra den allertidligste morgen til meget, meget sent ud på aftenen.

Jeg har ikke fået fotograferet den allermindste, -den lille gråsisken.

Til gengæld har jeg en kæmpeflok lapværlig, som kvidrer ekstra fint og akkompagnerer snespurven.

Vi fik jo en kæmpe dyne sne i weekenden, hele 35 cm, lige som vi troede at nu kunne vi lægge skovlen væk, men solen varmer og står nu højt på himlen, så det forsvinder hurtigt igen, men lægger dog stadig som et tykt lag overalt, så fuglene ikke kan finde føde.

Jeg har nu forpligtet mig til at fodre fuglene lidt endnu, for de er allerede blevet forvænt med let føde, men så længe de synger smukt for mig, så er det en dejlig forpligtelse. Tak for det.












2 kommentarer:

  1. Smukke billeder. Vi fodrer stadig, selv om det er sol og sommer her i Østjylland. Det er til stor fornøjelse for både fuglene og os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-). Jeg holder så meget af fuglelivet ude på min altan

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.