torsdag den 14. april 2016

Fødselsdage

går fyldte min ældstefødte 29 år.
Han er på ferie i Danmark. Han har lejet en bil og er selv kørt fra København/Kastrup til Viborg.
I min lille verden er han jo stadig min lille dreng. 
Jeg ser ham for mit indre øje, som den lille, glade dreng, som sad i klapvognen og kommenterede alt, hvad han så.
Jeg ser ham som den lidt større dreng, der stort set aldrig stod af sin cykel.
Han cyklede sommer og vinter og hele tiden. 
Han var et utroligt nemt barn, som ikke krævede så meget. 
Han var glad og tilfreds.
Det tror jeg han stadig er i det store hele.
Jeg undrer mig over, hvor tiden blev af, men på den anden side, når jeg ser mig tilbage, ved jeg også at tiden blev brugt og at den blev brugt godt og fornuftigt.
I går fyldte han så 29 år og vi måtte drikke kaffe uden ham, men han var i vore tanker og vi glædede os over, at han var på vej ned til sin far for at blive fejret hos ham. 
Min søster Lena har fødselsesdag dagen før Simon og hun havde bagt fine, gode kager, som hun tog med op til vores forældre.
Min mir havde fundet det fine kaffestel frem og det blev kaffen jo bestemt ikke ringere af.
I morgen er det Silas fødselsdag. 
I april er der bunke-fødselsdage i vores familie. Det er dejligt for vi får smagt en dejlige kager og drikker kaffe i hinandens selskab.
Tillykke med din fødselsdag i går søde Simon.






1 kommentar:

  1. Ja, hvor bliver tiden af ? Han var det eneste barnebarn i 9 år - og vi nød ham - han er bare så sød og glad. Godt jeg ikke vidste, at han skal køre hele vejen til Viborg, for så har jeg ikke været rolig et sekund, selvom han er habil til at køre bil.
    Ja, foreløbig holder vi lidt fødselsdagspause når Silas (den yngste i stammen) har holdt fødselsdag.
    KH mor

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.