torsdag den 25. oktober 2012

Gen-tillæggelser

Jeg har gen-tillagt mig en vane, forstået på den måde, at jeg havde aflagt mig en dårlig vane, men nu har tillagt mig den igen: nemlig at blive forfærdeligt sulten omkring kl 15.

Jeg ved jo udmærket, hvad der skal til for at komme af med den igen og det er jeg så i gang med..igen, men i går drev min dårlige kl 15-sult mig ind på Brædtet.

Min kl 15-sult krævede tørret rensdyrkød og det skulle helst være NU.

 

De havde ikke ret meget.

 

Faktisk havde de kun lidt smulder, men det fik jeg i en pose til at stille min kl 15-sult med.

Og så kunne jeg jo gå og se, hvad de ellers havde af friske råvarer.

 

Jeg nåede lige at tænke: “er der mon nogen, som køber ulk”

ulk

da en dame kom ind i og bad om at få den mest farverige af slagsen, en stor pose med torskelever

torskelever

og snakkede om, at den helleflynder, som hun havde liggende, måtte vente til i morgen med at blive tilberedt.

Der er helleflyndere til salg.

De er ikke store, men de er der.

helleflyndere

Havkatte i mange størrelser

havkat

havkattepletter

og torskefiletter, rensdyrkød

kød

rensdyrkød

og moskuskød.

lårben

Jeg læste forresten denne artikel om rensdyrkød og det glæder mig, at det er så sundt, for vi spiser stort set ikke andet kød og så har vi jo selv bragt det til huse, hvilket kun gør det endnu bedre.

4 kommentarer:

  1. Mand hvor ville jeg gerne købe ind hvor du gør ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er frisk, det er økologisk og faktisk ikke dyrt

      Slet
  2. Som barn kaldte vi ulken for *Fødselsdags ~ fisk*
    Dog mindes jeg at de har så mange ben, min fader spiste osse *suppen* ( vandet hvor ulken var kogt i ).

    Tak for kikket :o)
    Igen mange gode billeder.

    Hilsen fra Bente. ( dk )

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har altså også mange ben.. altså indeni. Jeg bryder mig ikke om lugten, når den bliver kogt, så jeg har aldrig smagt en ulk. Det siges ellers at være en fin suppe, som koges på ulken

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.