tirsdag den 29. maj 2012

I sejlrenden

Det har været det mest fantastiske vejr idag. Havet lokkede allerede fra morgenstunden, men der var lige noget arbejde, der skulle overståes.. og overståes, er vitterligt det rette ord i denne sammenhæng, for eleverne er også ved at være trætte af, at skulle op og afsted om morgenen.

De trænger i lige så høj grad som mig, til at være herre over egen tid, men vi kom igennem og ud på den anden side af vores fælles arbejdsdag og så var jeg ikke den sidste, der forlod skolen for at komme ud og nyde det gode vejr.

Det er ikke hver eller hveranden dag, at Sara vil med mig ud og sejle.

Faktisk sker det så ufatteligt sjældent, at jeg var ved at vælte bagover da jeg, troede jeg retorisk spurgte om hun ville med og faktisk forventede et vrængende nej, men istedet fik et smilende ja.

Jeg spurgte da også lige for en sikkerheds skyld om hun vidste om hun vidste, hvad hun svarede ja til og hun ville stadig gerne med.

Lena ville også med og så var der jo bare om at komme afsted og ud på det flade, blanke vand inden nogen ombestemte sig.

Vi hyggede stort og jeg nød, at have passagere med og så især når det var de to.

konebåden

Vi fangede intet andet end masser af sol og frisk luft og aftensmaden skulle der ikke tænkes på, da vi var inviteret over til min mor til mad.

Se det dur!

Min mors buket står og er ved at blive træt at se på, men er stadig værd at kaste et tæt kig på.

kronblade

ovenfra

zefyrer

zefyr

to

småt

mors

Og måske er mine blomsterbilleder heller ikke verdens mest inspirerende og fantastiske blomsterbilleder, men øvelse gør mester, så jeg fortsætter lidt endnu og indtil jeg selv synes.

 

Jeg ved, at især de flest mænd er noget nær ved at brække sig over at se blomsterbilleder, men så må de jo springe over og komme videre på nettet.

Så kan jeg da også vise en hund fra i går.

Kammeraten måske til den, som blev aflivet.

hund

Eller jeg kan som kompentation vise den rede, som et sisken-par er ved at bygge under vores trappe igen i år.

Der ligger allerede tre æg i og det bliver spændende, at se om der kommer unger ud af æggene.

siskenæg

 

Og jeg kan vise dig vores hus, set fra min far og mors hus.

Vi bor meget, meget tæt på hinanden.

voreshus

2 kommentarer:

  1. Kan du også ved lejlighed tage et billede af vores hus i "hel figur"?
    KH mor

    SvarSlet
    Svar
    1. så skal du lige rykke husene omkring jeres hus ned først

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.