mandag den 28. maj 2012

2. pinsedag

I morges, i den dansende pinsesol, fik jeg sendt Jan sydover.

Jeg har endnu ikke hørt fra ham og om han er kommet godt frem.

Mon ikke, at hvis tilfældet ikke var, at jeg så havde hørt noget?

Jeg satser.

 

I hans fravær fik bilen skiftet det punkterede hjul med et andet med luft i og mens jeg alligevel stod og rodede sammen med min far om bilen, kunne jeg ligeså godt vaske den indvendigt.

Som lidt sæbe dog kan forandre odouren…

Eftermiddagskaffen blev indtaget hos min far og mor og ovre omkring deres hus, er der en trafik af den anden verden.

Man skal ligefrem passe på, se sig for og indimellem dukke sig for ikke at få en flyvende fugl i hovedet.

1

2

3

4

5

Det spirer og det gror og det gør det ret så hurtigt.

Rosenroden titter op af jorden og lige om lidt slår den sin frodige blade ud

6

 

Den første mariehøne landede på min fars hånd og om den fløj op til vor herre for at bede om mere godt vejr, skal jeg ikke kunne sige

7

8

Inden jeg helt slår mig helt ned, vil jeg lige svinge støvsugeren og lægge lidt væk, sammen og på plads.

 

I morgen starter en ny arbejds-uge og det er lige på og hårdt med møder og jeg skal give dig.

Jeg kunne meget let blive forfalden til disse lange weekender med godt vejr, hvis nogen ville vide det.

Faktisk synes jeg slet ikke så forfærdeligt godt om at skulle tidligt op i morgen, ej heller være indendøre, når der er lovet sol, varme og sommerlig stemning udenfor. Så ville jeg allerhelst bare kunne gøre som jeg lyster og det helst udenfor.

4 kommentarer:

  1. Saa har jeg lige vaeret paa en lille Groenlandsfaerd, med sne, raadden is og fugle i farver. :) Tak for turen, det var flot! Flot er ogsaa hatten og ikke mindst konen under den. :) Sikke nogle gode billeder, dem kan du godt vaere stolt af. :)

    SvarSlet
  2. fantastiske Fotos du tager !
    du er en dygtig fotograf :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Monaelisabeth. Jeg øver mig og øver mig, men ofte er jeg aldrig helt tilfreds med dem selv og ville ønske, at jeg havde gjort en eller anden lille bagatel lidt anderledes eller bedre. Det er godt at være selvkritisk, men jeg tror at jeg indimellem er lidt for "god" :-)

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.