mandag den 20. juni 2011

Lauras første dimission

Uuufff.. jeg er ved, at være sådan een, som jeg selv er så træt af.

Sådan een, som praler af sine børn konstant.

Hele tiden og så igen.

Men ved du hvad?

Jeg er så stolt, så stolt over mine børn.

I aften var vi på skolen, hvor Laura skulle hente sine eksamenspapirer.

endelig

Hun var så glad og det var med god grund.

Ud over, at hun fik udleveret de fineste papirer, blev hun også hædret for dem. Kaldt ud på gulvet igen, så vi kunne give hende en klapsalve, mens klumpen i min hals var ved at kvæle mig.

Sagde jeg at jeg er stolt?

Hun fik en lille gave og en blå rose af skolen.

bedstfaglig

Da det fine og højtidlige var ovre, spillede 3 drenge fra parallel-klassen 3 head-banger-numre og derefter spillede Laura og Jessica to numre.

laurasklasse

lauraogjes

Jessica på guitar og Laura sang til.

underholdning

Jeg har hørt Laura synge rent, smukt og jeg har hørt Laura synge flot, dejligt, rørende og iørefaldende.

I aften sang hun det bedste jeg indtil nu har hørt. Eller var det mon fordi min hørelse var stoppet til med moderlig stolthed?

For jeg vil da lige tilføje, at jeg er så stolt over min Laura.

Og når jeg så endelig skal tage de bedste billeder, har jeg taget det værste omgang lxxt.

En dag, hvor man ikke lige kan tage billederne om en anden dag.

Jeg duer bare ikke til det med billeder inde i en halv-mørk idrætshal.. og blitzen og jeg, vi bliver vist aldrig helt gode venner.

 

Men de indre billeder og følelsen af moderlig stolthed, står knivskarpe indeni.

enblårose

 

Mon ikke alle forældre bliver glade og stolte over deres afkom, når de kommer glade, tilfredse og smilende hjem og fremviser gode resultater.

Jeg gør- og jeg føler, at jeg med min opbakning og min støtte har været med til at give mit barn en succes.

Dét gør mig glad!

Vi husker vel alle vores folkeskole-tid.

Vores første skole, hvor vi skulle lære at lære.

Den første skole, men også den eneste skole, som ikke kunne vælges hverken fra eller til.

Folkeskolen er obligatorisk.

Og al den lærdom som du fik i folkeskolen og resultaterne derfra, er med til at give dig nogle valgmuligheder. Derfor er jeg ekstra glad for, at det første eksamenspapir for Lauras vedkommende giver hende mulighed for valg.

Nu kommer alle de andre skoler, som selv skal vælges til.

Og fra.

Store og vigtige valg.

Men bestemt ikke valg, som ikke kan gøres om.

Laura har valgt, at hun vil på efterskole efter sommerferien.

Hun er akkurat lige fyldt 15 år for 2 uger siden og det er en meget, meget ung alder, at starte i gymnasiet på.

Hun skal have muligheden for at prøve en anden kultur.. ikke så forskellig fra vores, men dog anderledes, hun skal vokse og gro indeni, rustes og modnes og have tid til at tænke, så hun vælger det som er rigtig for hende.

Tillykke min pige med de fine karakterer!

(Sara er ikke engang fyldt 15 år når hun går ud af folkeskolen…)

13 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt indlæg, kan godt forstå du er stolt - så pral bare det ud af, det er med god grund.

    Hvor er hun bare god din smukke datter, stort stort tillykke fra mig :0)

    SvarSlet
  2. Hun er jo ikke aanaas allerdejligste pige for ingenting, hun er også aanaas allerdygtigste pige. Hjertelig tillykke med Laura. Jeg tænkte med det samme på farmor, hvor ville hun også havde været stolt.
    KH mor

    SvarSlet
  3. Stort, stort tillykke til Laura!!! Det er helt i orden at være stolt på sådan en dag (og alle andre dage generelt).
    Kan godt forstå, at hun gerne vil have lidt mere tid til at tænke og opleve før, der skal vælges vej fremad...

    SvarSlet
  4. til lykke til og med din fine pige. og naturligvis er man da pavestolt på sådan én dag.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Wong Wai:
    Enhver forældre "MÅ GERNE VÆRE STOLT" af sit afkom - hvis du spørger mig :-)
    Vent bare til børnebørnene kommer - ligesom din mor "anonym" skriver!
    Der er man jo mere afklaret med meget, livserfaring m.m... Nåhh, jeg må stoppe inden......
    HUSK du har kloge, smukke børn, ALLE 3!
    God dag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  6. Sig mig: er du ik` stolt? ;-)

    Tillykke til Sara!

    SvarSlet
  7. Tillykke til Laura, og held og lykke med året i Danmark

    SvarSlet
  8. anonym skriver:
    Du har gjort dit ypperste, og din datter har gjort ligeså. Når vi mennesker husker at lykken er, at yde, at give, og at glæde, så
    oplever vi en gang imellem
    højdepunkter af glæde som dette, som er så stort for dig og alle i hele familien. Du undskylder lidt din "stolthed". Ordet KAN betyde negative selvhævdene tanker,( som
    Dr. Margrethe kaldte "dumstolte
    bemærkninger"),men at være stolt og glad for, at det går din datter godt,betyder"ydmyg taknemmelighed".
    Jeg læser din blog,og er meget taknemmelig for at måtte læse om
    dit liv i Grønland.
    Jeg fik gåsehud af glæde, da jeg læste og følte din store kærlighed
    for Laura, og fordi Lauras kærlighed til alle i familien, har givet et godt resultat, og et bevis på, osse fra skolesystemet, som er nødvendigt for hendes fremtid, at hun får ros, og ikke
    gør sig umage forgæves. Jeg ønsker Laura alt godt i fremtiden. Jeg ønsker Lauras familie alt godt i fremtiden.

    Mine bedste ønsker fra Bedste.

    SvarSlet
  9. Eiiiii - tillykke ti LAURA !!!
    Det gik da vist lidt hurtigt der i går aftes.

    SvarSlet
  10. Det er skønt at have gode børn. Til lykke med alle dine tre - og nu til lykke til Laura med de der super resultater. Husk på, at så længe dit barn er smuk indeni (også), så er barnet heldigt stillet. Glæder os til at se jer. Faster K

    SvarSlet
  11. Tak Lise. Jeg er så stolt over hende.

    Lykkefanten: det er så dejligt og tak for dine søde ord :-)

    Frida: Selvfølgelig er man det :-)

    Wong Wai: Jeg glæder mig også til een dag at blive mormor (håber, at jeg bliver det een dag)

    Taxastrikker: hahahahaha.. du får mig altid til at grine højlydt.. Jeg sidder helt alene og griner af din kommentar. TAK og jo jeg er så stolt hahahaha..

    Kære Bedste
    Tusind tak for dine kloge ord.
    Jeg er stolt på den ydmyge og glade måde, men jeg ved også at det er dårlig stil, at prale, men jeg gør det alligevel for jeg er så stolt og glad over, at netop de børn kom til verden i lige akkurat min verden.

    Taxastrikker: nu griner jeg lidt igen

    Tak faster Krista: ikke nok med at hun er dygtig, så er hun også så dejligt og godt et menneske. Hun er så givende og jeg er så glad for at hun er min (så længe det nu varer)

    SvarSlet
  12. Stort tillykke. Skulle hun få brug for noget/hjælp/omsorg/nye ansigter (som der jo nok vil være mange af i forvejen) osv. mens hun er i Danmark, må I endelig sige til.

    SvarSlet
  13. Tak Mette G.: Det var et dejligt tilbud, som jeg vil fortælle hende om..Tak for det

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.