tirsdag den 3. april 2018

Tillykke med de 75 år / fødselsdagskaffe

Når man bor så langt væk, kan man ikke bare komme forbi og fejre fx. en fødselsdag.

I går havde farfar/svigerfar fødselsdag.

Han fyldte hele 75 år. Dagen fejrede han sammen med den nærmeste familie, som nu var der og dem var der heldigvis nogen af.

Ikke mange og ikke alle, men dem som var der, ved jeg er dejlige, søde, kærlige og gode mennesker, så jeg er overbevist om, at han har haft en god dag.

Jan og jeg stod rimeligt tidligt op, startede snescooterne og kørte ind til vores hytte.

Solen var allerede stået op og hang på en skyfri, klar, blå himmel.

Der var stort set ingen frostgrader og da vi nåede frem, var der allerede varmt i solen.

Som det allerførste vi gjorde, hejste vi flaget og sendte endnu en fødselsdagshilsen mod syd i tankerne.

Vi tog vores is-tuk og gik ned til elven, som stadig er frossen, men vi kunne høre vandet løbe under den tykke is.

_SNG5768

Både forrige gang og sidste gang vi var i hytten, kunne vi også høre elv-vandet risle under isen, men i formiddags var der en glad sang dernede fra.

Måske var det en fødselsdagssang?

Risle-sangen var insisterende og varslede snarlig forår og opbrud af vinteren. Solen sang med og det var lige til at blive helt glad i låget af.

Jan fik hakket hul i isen

 _SNG5772

og vi fik hentet frisk, kold vand op,

_SNG5792

som vi bar op

_SNG5811

_SNG5815

og bryggede kaffe af.

_SNG5829

Resten af dagen gik med at sidde ude i solen og nyde livet.

Dudi, min søster, hendes mand og deres yngste søn, kom forbi med lækker mad og de var lige så gode til at nyde det gode vejr, stemningen og den afslappede hygge ude foran på den lille terrasse.

Nu er dagen gået og jeg måtte lige se billederne, som jeg tog i dag og stemningen fra en dejlig 2. påskedag indfandt sig øjeblikkeligt.

I morgen starter hverdagen igen, men jeg vil tænke tilbage på en begivenhedsrig påske, hvor vi oplevede en masse og nød feriedagene.

Har du haft en god påske?

Det håber jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.