torsdag den 4. april 2013

Kjole med snoningsliv fra Clubdesign

Som jeg har skrevet et par gange eller tre, har jeg haft gang i et strikkekit, som jeg fik til min fødselsdag af min lillesøster.

Jeg strikkede, lagde det til side for at strikket et babysvøb, blev færdig med babysvøbet og tog kittet mellem hænderne igen.

Jeg vil ikke påstå, at jeg har strikket hurtigt.

Faktisk vil jeg sige at det har taget meget lang tid for mig, for jeg strikkede kun ganske kort tid om aftenen og det var ikke engang hver aften, så hvis man giver det en skalle, ville man kunne strikke denne kjole rigtig hurtigt.

Jeg gik 1 pindestr. ned til pind 4½ istedet for de anbefalede 5, strikkede en str. L og strikkede nederdelen lidt længere, så den nåede ned til knæet.

Halsen sidder meget tæt på min model og det var ikke tiltænkt, men okay med mig, da jeg er ked af for vidde halsudskæringer.

Garnet er Duo totrådet lammeuld og jeg tænker at den måske kunne være flot med en medløber-tråd i noget mere uldent som fx. angora ell. lign.?

3

Kjolen vejer efter at den er vasket 267 gram og det er efter min mening et must med en underkjole eller som jeg har gjort det: en laaaaang undertrøje under, da den er meget gennemsigtig.

2

 

Jeg var utilfreds med Jans fotografering, men måske det bare var det dårlige humør der blev kanaliseret derud igennem

1

Jeg kommer til at bruge kjolen, for den er fin uden at være for meget og farven kan kombineres med en hel masse andre farver, men den bliver ikke denne weekend, hvor alle vågne timer kommer til at foregå på en snescooter.

28 kommentarer:

  1. Den er meget meget flot i en meget flot qvinde <3
    KH mor

    SvarSlet
  2. Utrolig flot kjole du har strikket der :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er super-enkel og måske er det det, som gør den så flot?

      Slet
  3. Wauw! I klæder hinanden fantastisk flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg faktisk også lidt at vi gør. Tak for din kommentar

      Slet
  4. Hvor den er blevet fin.
    Jeg har lige netop vasket min, den er bare i blå.

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været inde og se din. Den er skisme også flot

      Slet
  5. Den er vild flot:):):):):)

    Medløbergarnet kunne også være ettrådet moskus:D
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. uuuh.. det bliver for dyrt, for fint og for meget luksus på een gang.

      Slet
    2. kan godt lide ordet: medløber-garn tihiii

      Slet
  6. Den er da s....flot! Klær dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette.. jeg føler mig pæn i den

      Slet
  7. Halløj hvor er du bare super flot. Det er da inspiration så det gør noget. Den kjole kan du bærer. Tak for FOTO kh Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er hurtigt strikket, så spring du bare ud i det

      Slet
  8. Du ser stang godt ud i din fine kjole.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Lea. Jeg føler mig også flot i den

      Slet
  9. Hvor er din nye kjole smuk.:-)

    SvarSlet
  10. Så flot.
    Blev henvist til din blog for at se kjolen på ,fra Yt som også har strikket den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg så godt Yts kjole, som også er hammer-flot.

      Slet
  11. Siger bare WAUW!!!! I klæder hinanden godt.

    SvarSlet
  12. Synes du og kjole ser fantastisk ud! Den er på min strikkeliste til næste vinter!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke specielt varm, da der er langt mellem maskerne. Min søster har købt garn så jeg kan strikke een til hende også. Det bliver i uld/silke og den bliver garanteret endnu bedre, tror jeg.

      Slet

  13. Dorthe, kjolen er SÅ FLOT
    og den klæ'r dig SÅ GODT!

    KY

    SvarSlet
  14. Hvor ser den/du godt ud, lige sådan noget jeg kan lide, netop fint uden at være for fint

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.