tirsdag den 24. juli 2012

Hurra Sara

Sara fyldte præcis 15 år i dag.

Tillykke til hende, min dejlige pige.

Jeg husker den dag, hvor hun blev født som var det igår, men jeg føler jo også, at jeg har kendt hende hele mit liv og det hænger jo ikke sammen eftesom jeg er noget ældre end 15..

Hun ville ikke have, at jeg inviterede til stor kaffemik og ønskede ikke mange mennesker omkring sig, så jeg bagte et par kager og lagde en lagkage sammen.

Lena kom også med to lækre kager

2

6

og der kom gæster og fik lidt kaffe og fejrede Sara lidt.. bare en lillebitte smule.

3

4

5

7

9

Rabarberne fra i går, blev kogt sammen med jordbær, citron, vanilie, stjerneanis, kanel og godt humør, blendet, så der ikke var klumper og stod fint til de nybagte boller.

Hvorfor billederne, som er taget med Jans compact-kamera er så grynede, skal jeg ikke kunne fortælle, men måske jeg skulle lære at tjekke det inden jeg begyndte at knipse løs eller bevæge mig ind og finde mit eget, som jeg trods alt er noget bedre til.. trods alt, nå men i dag er billederne grynede og det kan så ikke lige laves om.

 

Jeg synes, at det har været en hyggelig dag og jeg håber (og tror) at Sara også havde en god dag.

 

Til aften kom vores DK-gæster igen og de ville heldigvis gerne have lidt mere kaffe og kage og så syntes jeg at de skulle se min grønlænder-dragt/national-dragt.

Et er at se dragten på afstand eller på billeder, men jeg synes, at den fortjener, at blive vist frem og blive fortalt om i detaljer og det var værd at vise det frem for gæsterne.

grldragt

igrldr

11 kommentarer:

  1. Tillykke med datteren din!
    Kagerne ser skønne ud!
    Og din nationaldragt er så SMUK!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det hele (jeg synes også at specielt min dragt er meget, meget flot)

      Slet
  2. Wong Wai:
    Også herfra skal lyde: "Tillykke med datteren!"
    FLOT DRAGT til smuk qvinde ;-)
    God dag til dig og dine :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med din datter. Hvor er dragten dog smuk - sikken et kæmpearbejde det må have været at lave den. Er den lavet specielt til dig? Nå, nu så jeg jo at der var et link. Hold da op, en fornem beskrivelse af Grønlænderdragten. Det er ikke sidste gang jeg kigger "derind". Gode informative billeder og tekst - tusind tak! - meget spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dragten er lavet specielt til mig. Du kan se lidt flere billeder på min anden blog:http://www.http://groenlaenderdragten.blogspot.dk/ og læse lidt om de forskellige dele også

      Slet
  4. Tillykke med datteren.
    Sikke et kagebord :0) Uhmmmmmm. I er fantastiske til at fremstille de lækreste kager i din familie. Tænderne løber helt i vand her!
    Din dragt er fantastisk smuk!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Et forsinket:TAK.
      Jeg er også meget stolt af min dragt

      Slet
  5. Kunne overhovedet ikke komme i forbindelse med jer i går - det viste sig, at forbindelsen har været kaput. Stort tillykke til aanaas lille nuunu og selvfølgelig også til jer. Godt du har vist grønlænderdragten til Gitta? Hun kan jo også kikke mere hjemme hos os.
    KH mor

    SvarSlet
  6. Hvor er det dog en smuk dragt. Og den klær dig så flot
    Sikke et kaffebord da

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.