søndag den 4. november 2007

Brutale gæster

Jan og pigerne besluttede sig for, at hundeslædesæsonen skulle indledes igår. Hvalpen fra sidste år skulle med, og Jan og pigerne var alle tre lidt spændte på, om han kunne finde ud af det. Jeg tog kameraet om halsen og kørte ud, så jeg kunne fotografere året første tur, meeeen idet de kørte forbi, gik kameraet ud: "Battery empty". ØV! Men det så godt ud og det var gået godt.Hundene var ellevilde og deres glæde blev kun overgået af pigernes. De var helt oppe og køre, og der var vild JUBEL både foran og på slæden. De snakker om, at de skal ud igen i dag, men der blæser en meget ihærdig østenvind, så vi må se, hvad det bliver til. Om aftenen havde jeg inviteret Lena og Johannes til fiskesuppe med hjemmelavede flütes. (Det er ikke uden grund, at vi købte et nyt kamera i sommer- alle billederne det gamle kamera tog, er mere eller mindre utydelige, men I får dem alligevel) Som I sikkert har fundet ud af, er det Johannes (ham i den blå trøje), der er pigernes træner? Da han dukkede op, ville Laura vise mig et greb, men kunne ikke huske det, og så måtte Johannes demonstrere. ("Hva' Kan du ikke li' min fiskesuppe"??) ("Hov, det er en uheldig drejning...") ("Øøøh, måske skulle vi bare snakke om tingene alligevel").. Nå.. det var heldigvis bare en demontration, og fiskesuppen blev af alle spist med nydelse og velbehag. Lige pludselig havde vi gang i en større fest..der blev spillet høj musik(noget så forældet som et kassettebånd, jeg har haft siden jeg var omkring 14-15 år gammel og DÉT er længe siden, jeg var det) og vi sad allesammen mere eller mindre og skrålede med på "Stars on 45", der blev spillet kort, spist is og drukket kaffe. TAK for en gevaldig hyggelig aften. Mit sjal i Brugsens plastik-mohair er færdigt, er både vasket, blogget (hæ-hæ), og jeg skal nok lægge billede ind i dag/morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.