torsdag den 1. januar 2015

Godt nytår

 
Kom du godt ind i det nye år?

Fik du taget ordentligt afsked med det gamle år med god mad, hyggelig stemning eller med et brag af en fest?

Eller var du en af dem, som skulle holde hjulene i gang og var på arbejde?

Var du i hyggeligt selskab eller valgte du at forlade året og komme ind i det nye, alene?

 

Indtil et par dage før dagen, havde vi ikke rigtigt nogen planer, men vi endte med at gøre som vi plejer; nemlig at fejre det hos mine forældre.

 

Hvorfor ændre på noget, som fungerer?

 

Det er muligt at julen er traditionernes parkeringsplads, men der er også mange traditioner hængt op på den sidste dag i året.

Taget i betragtning af indbygger-antallet og afstandene er der vanvittigt mange taxaer og biler, og traditionen tro, kørte alle taxaer i kortege gennem byen, mens de dyttede og blinkede for at sige tak for året der gik til kunder og alle os andre.

Der var mange privatbiler, der kørte med og jeg nåede tids nok over på min far og mors altan, hvor man kan se alle bilerne i en lang, sammenhængende række.

DSC_4380_2097

DSC_4381_2098

 

… og så er det kun en brøkdel man ser på videoklippet, som jeg har filmet med min mobiltelefon

Nytårs-maden var næsten parat, så vi havde et par timer inden vi skulle spise, hvor vi kunne slappe af og hygge.

DSC_4389_2101

Vi lavede mad i fællesskab og spiste, så vi var ved at revne på langs og lidt efter midnat tog pigerne ud til deres jævnaldrende for at hygge/feste.

DSC_4391_2103

Vi andre tog et glas boblevand mere, trodsede mætheden og spiste noget mere kransekage.

Klokken blev næsten 3 inden vi samlede festskoene sammen og krydsede gaden for at gå hjem.

 

Jeg ved ikke om det kun er mig eller om andre også oplever at sove meget dårligt ovenpå en for fyldt mave?

 

Når jeg har overspist, som jeg gjorde det både til jul og i går aftes, ligger jeg og sveder, sover let og er i det hele taget lettere utilpas.

Min mave er stadig overfyldt næste dag, så den første dag i det nye år er startet med et stort glas appelsinjuice, et stort glas vand med citron-saft og et par krus kaffe.

Der er masser af rester af forretten (stenbidder-rogn, kammuslinger/rejer og lakse-spinat-roulade) og rester af okse-filetten, for ikke at snakke om den hjemmelavede vanilie-flødeis, som jeg fik lavet, og senere på dagen, tuller vi højst sandsynligt over gaden, til mine forældre igen, for at udrydde resterne, men lige nu vil min mave bare have ro.

Ligesom så mange andre, tager jeg ikke ved lære og spiser mindre.

Næ, jeg spiser som havde jeg ikke fået noget i flere uger og som, var det mit sidste måltid og ender med at sætte hele systemet på hårdt overarbejde.

 

I forhold til mange alle andre år, var der ikke nær så meget fyrværkeri i går aftes.

Ikke at der manglede noget som helst.

Der var faktisk mere end rigeligt, men både Jan og jeg bemærkede, at der var mindre og at det var mindre heftigt.

 

DSC_4405_2116

DSC_4411_2122

DSC_4415_2126

DSC_4418_2129

DSC_4421_2132

DSC_4438_2058

DSC_4440_2060

DSC_4444_2064

DSC_4457_2077

DSC_4466_2086

Jeg håber, at du fik afsluttet 2014 akkurat, som du ønskede at afslutte det og kom godt og sikkert ind i det nye år.

Godt nytår

8 kommentarer:

  1. Ja tak, og tusind tak for god mad og det hele - nu sidder vi bare her og dovner og venter på, at I kommer og spiser rester - også er der ellers afvænning fra alt i det nye år.
    KH mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Afvænnig fra ALT? Det var ikke så lidt endda. (og tak og i lige måde med mad og det hele)

      Slet
  2. Rigtig godt nytår 😊

    SvarSlet
  3. Ah, helt efter traditionen var det vel ikke - der var en ekstra dansk kone med ;-) Dejligt at være på nytårsferie hos jer! KH, Dorte Hansen

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde. Det er nogle fantastisk flotte raket-billeder!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.