onsdag den 26. februar 2014

Hovedpine-ostemad

Da jeg slog øjnene op i morges, havde jeg den mest ondsindede hovedpine.

Det bankede bag øjnene, smertede bag panden og inde bag næseroden og da jeg stod op, kunne jeg overhovedet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle kunne gennemføre en arbejdsdag med sådan et hoved, så jeg ringede afbud til skolen og lagde mig til at sove igen.

Efter et par timer, vågnede jeg, stadig med ondt i hovedet og nu med dårlig samvittighed over, at forsømme mit arbejde, men jeg kan hverken gøre fra eller til.

Jeg har tullet lidt rundt, forsøgt at strikke en pind på mit strikketøj, men mine øjne gør ondt, så jeg ikke kan koncentrere mig om det, så tiden er gået med at drikke en kop kaffe meget langsomt, stirre tomt ud i luften, lægge mig ind i sengen, for kun at være træt af at ligge der, stå op og tulle rundt.

Jeg har ristet et par skiver rugbrød på brødristeren og beklædt det meget varme brød med en skive fuldfed ost.

Det er næsten det bedste jeg ved. Hmmm, sådan en tyk skive nyristet, meget varmt, sprødt rugbrød med en tyk skive mild ost på.

rugbrødsmad

Nu er dagen næsten gået og om lidt, som i om en time,  er arbejdsdagen slut for Jan og måske det hjælper at få ham hjem, så han kan holde lidt om mig, stryge mig lidt over panden og sige ynke-lyde?

2 kommentarer:

  1. God bedring - jeg er heller ikke helt op på dupperne efter den omgangssyge jeg havde i Nuuk, er træt træt træt
    KH mor.

    SvarSlet
  2. God bedring.... Du får lige lidt langdistanceynk fra syd!
    Det er bare så træls at have hovedpine. For elendig til at lave noget og for rastløs til at sove det væk.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.