torsdag den 8. september 2011

Diamond rope scarf

Så blev jeg færdig med mit Diamond rope scarf.
drs3
Jeg har brugt 184 gram to-trådet Snældan færøsk 100 % uld iblandet Falklandsuld i farven natur og strikket på p. 3½
Dvs. at der faktisk er to farver natur; en hvid og en mørkere hvid.
Dét ser ikke smart ud. Overhovedet ikke.
Jeg har fulgt opskriften til punkt og prikke og strikket 21 rapporter, hvilket resulterede i 2 meter og 45 cm. langt tørklæde/stola.
Det kan vikles om halsen et par gange eller draperes over skuldrene.

Jeg tænker, om man mon kan farve ulden med Dylon-farver, som er de eneste, som jeg kan få her i byen, for så kunne jeg da farve det hele i en mørkere farve, så man undgår at se på de to hvide, som overhovedet ikke er identiske.
drs1
drs2
diamondrobescarf
Jeg har købt garn til en stola mere i samme mønster. Denne gang i postkasse-rød.
Jeg skal være væk i en hel uge, så det er bare om, at have lidt strikketøj med, som ikke kræver, at jeg vrider hjernen helt af led.

2 kommentarer:

  1. Det ser rigtig godt ud. Og hold da op, det er blevet stort. Et du rigtig kan svøbe dig i, når det bliver koldt.

    Jeg fik færdig gjort en halsedisse i går aftes i moskus :0)Super lækker:0)

    SvarSlet
  2. Utrolig smukt tørklæde.
    Jeg har købt en speciel dylon farve til håndvask som skulle binde farven ligeså godt som dem til maskine. Er det dén du farver med?

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.