mandag den 19. marts 2018

Dejlige weekender

Sidste weekend var vi i hytten.

Dudi og Brian kom forbi og de hjalp os med at sætte både isolering og en plade op på ydersiden af vores sengepladser.

Når der er rigtig koldt udenfor og der bliver varmt inde i hytten, så dannes der kondens på indersiden af hytten og det er jo lidt noget skidt.

Vi kan holde væggene tørre ved at varme godt op o lufte ud, men for at forebygge og forhindre, valgte vi at isolere ved sengepladser. Det har allerede hjulpet.


Der var ikke meget sne nogen som helst steder sidste weekend.

Den sne, som var, var hård og meget glat, men i ugens løb, sneede det og det har bare hjulpet så gevaldigt.

Netop fordi der er så lidt sne, fik jeg Jan til at lave mig en istuk og sidste weekend lavede Dudi og jeg et hul i elven, hvor vi så kunne hente frisk elvvand.

Det er lidt utroligt at der løber vand under den tykke iskappe.

I ugens løb har jeg bare haft travlt.

Jeg styrter fra Herodes til Pilatus og jeg synes indimellem at jeg bare styrter omkring til ingen verdens nytte, men når jeg ser mig tilbage, kan jeg da godt se, at jeg når en masse. 

Når jeg når fredag eftermiddag, føler jeg mig helt mast og aftenen går som regel bare med at sidde i sofahjørnet og trække vejret.

Sådan var det også i fredags, men mens jeg sad og trak vejret, sad jeg altså også og glædede mig helt vildt til at komme afsted om lørdagen til hytten.

Jan havde taget rensdyrbøffer og ovnkartofler op af fryseren, for vi har nemlig i efteråret fået et gaskomfur i hytten, som vi er rigtig glade for. 


Vejret har været helt perfekt hele weekenden og både i lørdags og i går, har vi siddet udenfor i stilheden og nydt det helt stille liv.

Om aftenen var der et nordlys over himlen og jeg ærgrede mig over at jeg ikke havde medbragt mit kamera.

Det var så utroligt og hver gang bliver jeg lige bjergtaget over det smukke syn.


Vi fik besøg af en ven i går og han blev hele eftermiddagen.

Det var så hyggeligt.

Vi sad udenfor efter at have spist frokost og sludrede og lige pludselig var eftermiddagen gået.

Dudi og Brian kom forbi for en kort bemærkning og da de alle kørte hjemad, måtte vi jo også pakke sammen og køre hjem.

Det var bare alt, alt for hurtigt den dejlige weekend forsvandt, men lige om lidt har jeg påskeferie og jeg glæder mig så meget... Også fordi at Laura kommer på torsdag.

Hun skal hjælpe til i Arctic Sounds og hun har en studiekammerat med herop.

Sara tager på påskeferie med sin kæreste til Ilulissat, så jeg er nok ikke den eneste, der glæder sig til påsken.


Jeg er næsten i mål med Jans sweater.

Jeg mangler kun at hæfte ender og vaske den.

Den er strikket i 100% meget, meget blød merino uld


Jeg føler at den har taget en meget lang krig at strikke, men hvis jeg tænker mig om har den i virkeligheden nok kun sammenlagt taget små 14 dage at strikke.

Jeg glæder mig til at komme i gang med et mindre projekt.

1 kommentar:

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.