mandag den 1. april 2013

Sidste påskeferiedag øv

Det har været en dejlig, dejlig påskeferie og jeg kunne sagtens, sagtens bruge en hel måned mere af samme slags, men i morgen skal jeg igen i arbejdstøjet og det bliver en lang en af slagsen i morgen.

Jeg kaster mig ud i det, for det er jo nok især forskellen mellem det skemalagte, stramme og det løse og improviserede, der gør den største glæde.

Den allersidste påskeferiedag brugte vi på at prøvekøre polarissen, som min far har bøvlet med og endnu engang kunne min far da lige brillerere med at fikse, ordne og reparere noget, som andre nok havde valgt at køre lige lukt ud på lossepladsen.

Den kørte som en velsmurt symaskine og kørte mig ud til udsigtspunktet til 1.fjord, hvor Jan og jeg bare sad og nød den friske luft, hinanden og friheden.

min

jans

 

Dagen blev også brugt til at færdiggøre kjolen, som har drillet et par steder og når det så er sagt, er det en nem, fin og overskuelig opskrift og kjolen er hurtigt strikket, hvis du lader være med at lægge den fra dig i tide og utide.

Der er langt mellem maskerne, da du strikker på en tynd 2-trådet Duo på pind 5.

Jeg valgte så at strikke på pind 4½, gøre nederdelen lidt længere, ligesom ærmerne også fik ekstra længde.

Jeg er spændt på at se halsen om min hals.

Jeg har en fornemmelse af, at den er lidt meget tæt i forhold til billedet i opskriften og jeg er også spændt på at se, hvor gennemsigtig den er.

Der er mange spændinger i den kjole.

Det siger jo sig selv, at når man strikker på så store pinde med så tynd et garn, så bliver der kig ind til maven/undertøjet og helt spændt er jeg på om den overhovedet klæder mig, men alt det får jeg svar på i morgen, når kjolen er tør.

kjole

Så har rastløsheden meldt sig over manglende strikketøj og Malukaen kalder igen på mig: prøv mig, prøv mig og måske skulle jeg prøve igen?

Strik skal der ihvertfald til og måske har jeg nulret nok om mit luksus garn nu og skal få strikket af det?? Nænner jeg det?

Jeg har pyntet en lille smule op.. ikke så meget i påskerier, men måske mere over i forårsier. Lidt papirblomster og foldede tebreve til at live op, give farve og humør.

papir

 

 

Jeg / vi har glemt at fotografere søndagsLauraen. Det må igen blive en mandagsLaura.. ups

2 kommentarer:

  1. Åhhh dejlige natur - det er en vitaminbombe :-) Jeres udsigt er bare fantastisk!!!
    Klart nok kan du strikke af garnet fra mig... Lige hvad du vil :-)
    Er spændt på at se dig i kjolen :-)

    Lige nu går går jeg med sommerfugle i maven...
    Har sendt ansøgning afsted om en hund mere her på matriklen - det skal man nemlig som dagplejer.
    Jeg får helt ondt i maven af glæde og forventning om en lille hvalp her - åhhh mangler at have flere hunde...
    Så tænk på mig :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik din mail over FB.i dag. Du har været i mine tanker og jeg svarer dig meget snart, men een ting er sikkert:Jeg tager lige så mange kilo uld med til dig, som du ønsker. Bare sig til

      Slet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.