lørdag den 11. juni 2011

Småtings-afdelingen

Det blæser mere end rigeligt udenfor.

Eller det gjorde for et par timer siden.

Jeg ville gerne have fotograferet bølgernes rasen mod klipperne og de toppe af hvidt havskum, der blev pisket mod land.

Dét gjorde jeg faktisk også, men mens jeg sammen med Jan gik nede på stranden og fik blæst sand i håret, faldt mit blik hele tiden på de bitte små ting, som er blevet skyllet op

Tang,

tang

en lillebitte sten, hvor ruerne desperat klæber til,

ruer

en sol-afbleget ravnefjer (kan de blege i solen, mon?)  eller er det mon en fjer fra en  svartbag?

enfjer

En mågefjer¨

hvidfjer

og lidt mere tang. tangtætpå

 

Helt ned i småtings-afdelingen..

man kan se, at sandet indeholder kvarts, lidt granat og jeg tror, at det var citrin, jeg også kunne se i mikrobjektivet. Måske?

De steder, hvor vandet har skilt sandet lidt fra hinanden, kan man se, hvordan lagene ser ud.

lagafsand

Jeg skal ikke kloge alt for meget i, hvad de forskellige lag består af, men synes, at det ser flot ud.

 

Lidt mere tang:

medsandpå

udsnitsforstørrelse

 

Dette stykke tang mindede mig om den udstilling vi var inde og se, som gjorde et uudsletteligt indtryk på mig.

Og da jeg gik tilbage, kunne jeg konstatere, at mosset også havde løsrevet sig en smule og lå og lignede miniature- vindhekse.

mos

En lillebitte stump grøn snor.

Gad vide, hvor den har været bundet fast til inden den havde her?

Måske om en bøje, et anker, en jolle eller et garn?

knude

Nu er den hidsige vind stilnet lidt af. Indimellem drypper det stille fra skyerne.

Der er koldt, koldt, koldt. Sølle 5 graders varme. Men det holder myggene væk, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.

Det hvide på billedet, ved jeg ikke, hvad er.

Det er hårdt og ligger udenpå noget tang.

Og så lugtede det ikke særligt godt.

påstranden

Nogen gange er det detaljerne, som gør helheden..

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flotte billeder med skønne farver. Jeg nyder altid dine billeder! - God pinse til jer. Faster K.

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe
    Sikke smukke billeder, enkle og klare i farverne. Meget fine detaljer.
    KH Anette

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.