fredag den 10. juni 2011

Fra i går

Jeg glemte helt at vise dig de par mælkebøtter, der har åbnet byens mælkebøtte-bal i går.

mælkebøtte

Solen var på et kort visit i dag, men billedet er taget i går og derfor er den gule bøtte ikke helt udfoldet.  

Lige om lidt er der mælkebøtter overalt i byen og jeg glæder mig.

 

Faktisk så jeg en spændende opskrift på sirup med mælkebøtte-kronblade, som jeg absolut må prøve.

 

Har du ikke prøvet, at lave mælkebøtte-snaps, er det også en mulighed for at bruge bøtten.

Engang lavede jeg kryddersnapse til den store guldmedalje hvert år, men vi drikker for lidt herhjemme og vores gæster takker for tit nej til alkoholiske drikke, men mælkebøtte-snapsen kan varmt anbefales.

 

Det er så enkelt, at det er en skam, at jeg ikke får det gjort hvert år.

Du samler en masse mælkebøtte-hoveder, piller alle de gule blade af og putter dem ned i en rengjort flaske.

Flasken skal fyldes næsten helt op med blade overhældes med snaps,- ja, jeg bruger jo helst smagløs vodka til mine kryddersnapse, men jeg ved, at de fleste bruger brøndumsnaps til deres kryddersnapse.

Blandingen skal rystes kærligt en gang om dagen i ihvertfald en uges tid og så kan du smage snapsen til med yderligere vodka/snaps til du synes, at den passer til dine smagsløg.

Mælkebøtte skulle være sundt, så et par snapseglas om dagen gør sikkert gavn for et eller andet omend så ikke for humøret Smiley, der blinker

 

Sara er på arbejde og Laura har travlt med at rydde op på sit værelse og så er det altså ikke helt det samme, at blæse bobler..måske Jan gider at lege?

 

Billedet af Sara er også fra i går aftes

flerebobler

Jeg har to flasker med sæbevand, der lokkende kalder på mit selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.