Den sidste uges tid har jeg været frivillig fodgænger.
Bilen er lånt ud og det giver mulighed for at nyde de første strejf af efterårets lidt skarpe luft om morgenen.
Morgen-sløvheden bliver gået rask væk på min vej til arbejdet, men i morges stoppede jeg op og nød de blanke søer på vejen, solens stråler, som dansede sig varme i Spejdersøen
og ænderne, der stadig lå med næbbet gemt under den ene vinge.
Jeg nød også at kunne sige godmorgen til alle på min vej og dem, som svarede med et ønske om en god morgen til mig også.
I morges, da jeg stoppede op, hev jeg Jans lommekamera op af tasken (øøh, det har vel efterhånden fast plads i min taske) og forsøgte at indfange den skarpe, friske august-luft med det lille Canonkamera.
De første to timer skulle eleverne enten cykle, svømme eller gå en tur rundt om Spejdersøen og jeg havde ansvaret for gåturen.
Der var kun een elev, som skulle gå turen rundt om den blanke sø sammen med mig og han gik så langsomt, at jeg kunne nå at fotografere lidt, mens jeg ventede på at han fik mig indhentet og vi fik snakket om alt mellem himmel og jord.
De sidste to dage har vi haft emnedage om mobning.
Faktisk har, ikke bare vores afdeling, men hele skolen, beskæftiget sig med det alvorlige emne, mobning, og min kollega og jeg skulle stå for spørgeskema-udfyldningen.
Den tid, der var afsat til at udfylde skemaerne gav mulighed for at jeg brugte en smule tid på åndedrætsøvelser, afslapning efterfulgt af farvelægning af Mandala-er for og med eleverne.
Selvom der er 8 drenge ud af 10 elever på vores forskellige hold, var der ikke så meget som et strejf af beklagelse over at skulle male, tværtimod og jeg har lovet at de må male deres mandaler færdige en af de allernærmeste dage.
Hvis du har fået lyst til at prøve at farvelægge en Mandala-tegning selv, kan du finde nogle her til download.
Jeg plejer at sætte noget stille musik til, som akkurat anes som beroligende baggrunds-lyd-kulisse.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.